شناسهٔ خبر: 66807839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید در دیمزار‌ها

کارگاه آموزشی طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید در دیمزار‌ها با حضور کشاورزانی از شهرستان‌های اراک، خنداب، آشتیان و کمیجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در راستای هم افزایی برای توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای دیم، کارگاه آموزشی طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید در دیمزار‌ها در شهرستان اراک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اراک گفت: این طرح با هدف جهش تولید در دیمزار‌ها و هم افزایی برای توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای دیم در شهرستان اراک اجرا شد.
ذوالفقاری افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آبی امکان توسعه کشت‌های آبی وجود ندارد، اما در راستای ترویج جهش تولید در دیمزار‌ها موظفیم سالانه کشت در دیمزار‌ها را توسعه دهیم.
 با کشت گیاهان علوفه‌ای علاوه بر کاهش مصرف آب، عملکرد بالا، ایجاد تناوب در کشت، حاصلخیزی خاک، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد کشاورزان، علوفه مورد نیاز جمعیت دامی نیز تامین و جهش تولید در دیمزار‌ها و تولید پایدار خواهیم داشت.

<div id="video-display-embed-code_11143835"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241492/11143835?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نظر شما