شناسهٔ خبر: 65821162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی ۱۰۰ درصد محقق شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای استان با استقبال کشاورزان و تلاش کارشناسان این بخش ۱۰۰ درصد محقق شد.

صاحب‌خبر -

طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی ۱۰۰ درصد محقق شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علی دیانتی افزود: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار آبی است که از این میزان ۱۸۹هزار هکتار تحت طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: بیشترین شهرستان که در این طرح همکاری دارد، بوکان است که ۴۵ هزار هکتار گندم‌زار آن در طرح جهش تولید در دیم‌زارها مشارکت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به بیمه گندم‌زارها هم اظهار کرد: این موضوع اختیاری است و امسال ۱۳۰ هزار هکتار از ‌زارهای استان زیر پوشش بیمه است.

دیانتی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی گزارش نشده است، اضافه کرد: سطح سبز مزارع گندم آبی استان مطلوب بوده و سطح سبز دیم‌زارها هم امسال(سال زراعی جاری) باتوجه به بارندگی‌های دی و بهمن ماه مطلوب است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: کودهای لازم برای کشت پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز توجه لازم را داشته باشند.

نظر شما