شناسهٔ خبر: 66802736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزیر افراطی رژیم صهیونیستی:

مسجدالاقصی تنها برای اسرائیل است

ایتمار بن گویر، وزیر افراطی رژیم صهیونیستی در جریان یورش به مسجدالاقصی و با به چالش کشیدن جهان اسلامی در سخنانی اظهار داشت: مسجدالاقصی مقدس‌ترین مکان برای مردم اسرائیل است و تنها به اسرائیل تعلق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه برای اولین بار از زمان آغاز جنگ جاری تل آویو در نوار غزه به مسجد الاقصی یورش برد.

اداره اوقاف اسلامی در قدس طی بیانیه‌ای کوتاه و بدون بیان جزئیات اعلام کرد که «بن گویر به مسجدالاقصی یورش برد».

در مورد قصد بن گویر برای یورش به مسجدالاقصی در قدس شرقی اشغالی از قبل اطلاع‌رسانی نشده بود و این یورش تحت حفاظت شدید پلیس رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

این چهارمین یورش بن غفیر به مسجدالاقصی از زمان تصدی سمت خود به عنوان وزیر امنیت ملی در اواخر سال 2022 است.

رسانه‌های عبری عکس و کلیپی از یورش بن گویر به مسجدالاقصی در روز چهارشنبه منتشر کردند.

بن گویر در ویدئویی که در تلگرام منتشر کرد، گفت: این مکان مقدس‌ترین مکان برای مردم اسرائیل است که فقط متعلق به دولت اسرائیل است. ادعایی که چالشی برای جهان اسلام است.

وی همچنین مدعی شد که کشورهایی که امروز کشور فلسطین را به رسمیت شناختند به قاتلان و متجاوزان پاداش می‌دهند و اسرائیل اجازه اعلام کشور فلسطین را نخواهد داد.

نروژ، اسپانیا و ایرلند امروز چهارشنبه کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. به این ترتیب تعداد کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند به 147 کشور از 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید.

با اقدام سه کشور نروژ، اسپانیا و ایرلند در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، شمار کشورهای عضو اتحادیه اروپا که فلسطین را به رسمیت شناخته اند به ۱۱ کشور رسید.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در گذشته کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند شامل بلغارستان، لهستان، جمهوری چک، رومانی، اسلواکی، مجارستان، سوئد و قبرس می‌شود‌.

این در حالی است که اقدام امروز سه کشور مهم اروپایی، رژیم صهیونیستی را بیش از پیش خشمگین کرده و آن‌ها را در برابر کابوس تشکیل کشور فلسطینی قرار داده است.

بن گویر ادامه داد: برای نابودی حماس باید تا پایان به رفح (جنوب نوار غزه) برویم و عملیاتی ریشه‌ای را در چارچوب جنگ جاری در نوار غزه از 7 اکتبر گذشته انجام دهیم.

انتهای پیام

نظر شما