شناسهٔ خبر: 67010571 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برنامه جدید وزیر افراطی صهیونیست برای حمله به مسجد الاقصی

وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد فردا در سالگرد اشغال بخش شرقی بیت‌المقدس، یک راهپیمایی را در اطراف مسجد الاقصی انجام خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد که فردا چهارشنبه در شهر قدس اشغالی در اطراف مسجد الاقصی راهپیمایی پرچم برگزار خواهد کرد.

 وی اعلام کرد: این اقدام را به مناسبت روز اشغال بخش شرقی بیت‌المقدس در سال 1967 که صهیونیست‌ها آن را «روز قدس» می‌نامند انجام می‌دهد.

بن غفیر درباره این راهپیمایی که از دروازه دمشق در داخل شهر قدیم قدس می‌گذرد، گفت: باید به آنها در مهمترین مکان برای آنها ضربه زد. در تمام این سال‌ها می‌گفتند این کار مناسب نیست و اکنون زمان آن نیست، اما برعکس زمانی که در مقابل آنها عقب‌نشینی کنید واقعه 7 اکتبر (طوفان الاقصی) رخ می‌دهد.

این وزیر افراطی مدعی شد: از دروازه دمشق عبور خواهیم کرد و به کوه معبد (مسجد الاقصی) خواهیم رفت؛ بر خلاف میل آنها و با وجود عصبانیتشان باید در جایی که برایشان مهم است ضربه بزنیم؛ کوه معبد مال ما و بیت‌المقدس متعلق به ماست. 

دیروز دوشنبه پلیس رژیم صهیونیستی تحت فشار بن غفیر تصمیم گرفت مراسم رژه پرچم را از دروازه دمشق تا دیوار براق در قدس اشغالی عبور دهد. پلیس این رژیم فردا در طول مسیر راهپیمایی که از مرکز قدس اشغالی آغاز می‌شود، سه هزار پرسنل مستقر می‌کند. پلیس اشغالگر  در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی مبنی بر قصد آسیب رساندن به راهپیمایی وجود ندارد و تلاش برای ناآرام کردن اوضاع نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. پلیس این رژیم همچنین اعلام کرد برای همه احتمالات از جمله احتمال پرتاب موشک به داخل شهر در طول راهپیمایی آماده است.

این راهپیمایی تحریک‌آمیز در سال‌های اخیر معمولاً شاهد فضایی پرتنش بین شهرک‌نشینان و فلسطینی‌هایی بوده که سعی در مقابله با آنها و حملات آنها داشته‌اند. در سال 2021، حماس همزمان با این راهپیمایی، موشک‌هایی را به سمت قدسس اشغالی پرتاب کرد که منجر به پراکنده شدن صهیونیست‌ها شد.

انتهای پیام

نظر شما