شناسهٔ خبر: 66782080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده قرارگاه شرق نیروی قدس سپاه:

خدمت، تلاش و شهادت؛ از اصول فرهنگ مقاومت است/ عروج آیت‌الله رئیسی تقویت وحدت ملی را به همراه دارد

فرمانده قرارگاه شرق نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: آنچه که دشمنان جمهوری اسلامی ایران را علی‌رغم برخوداری از قدرت بالا، ثروت سرشار و امکانات گسترده رسانه‌ای زمین‌گیر کرده؛ نهاینه شدن فرهنگ و ارزش‌های مقاومت است که یکی از اصول جدایی‌ناپذیر این فرهنگ؛ داشتن روحیه کار، خدمتگزاری و شهادت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت سیدالشهدای خدمت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش در سانحه هوایی در استان آذربایجان شرقی و همچنین تکریم خانواده‌های سرداران شهید محور مقاومت؛ «سید رضی موسوی» و «محمدرضا زاهدای» با حضور پرشور دانشجویان و اساتید در تالار رحیمی‌زاده دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم فرمانده قرارگاه شرق نیروی قدس سپاه پاسداران در سخنانی ضمن عرض تسلیت عروج آیت‌الله رئیسی و همرانش اظهار داشت: اگرچه این حادثه ملل مختلف و آزادیخواهان جهان را غم زده کرد اما دوباره وحدت ملی در بین جوانان ایرانی تقویت شد.

وی افزود: امیدآفرینی یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهیدمان بود که این بار با بذل جان خود، امید برای ملت ایران به ارمغان آورد. باید بدانیم که با رفتن یک خادم؛ سایر خدمتگزاران مسیر او را ادامه خواهند داد.

فرمانده قرارگاه شرق نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: آنچه که دشمنان جمهوری اسلامی ایران را علی‌رغم برخوداری از قدرت بالا، ثروت سرشار و امکانات گسترده رسانه‌ای زمین‌گیر کرده؛ فرهنگ و ارزش‌های مقاومت است. یکی از اصول جدایی‌ناپذیر این فرهنگ؛ داشتن روحیه کار، خدمتگزاری و شهادت است؛ بر همین اساس هیچ اجری برای یک مجاهد فی سبیل‌الله بالاتر از شهادت نیست و در حوادثی مثل حادثه اخیر، با اینکه کشور، خدمتگزاران بزرگی را از دست داده اما خشنودیم که آنها با شهادت در جوار قرب الهی آرام گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به واکنش دشمنان به حادثه ورزقان تصریح کرد: ان‌شاالله ملت ایران با مشت محکم خود؛ امید ایادی کم‌ارزش نظام سلطه را ناامید می‌کند چراکه شهادت بزرگان، عزم ملت ایران اسلامی را جزم خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه شرق نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: ملت ایران با حضور در مراسم رئیس جمهور شهید عزم و اراده خودد را به رخ دنیا خواهد کشید. ان‌شاالله در روزهای پیش رو، مردم مشهد با حضور خود در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و هئیت همراهش؛ حق خدمتگزاری آن‌ها را ادا خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان، ابراز داشت: ان‌شاءالله در کوتاه‌ترین فرصت، مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری را فراهم خواهند کرد و در این زمینه امید دشمنان به یاس مبدل خواهد شد چراکه طبق فرمایشات امام خامنه‌ای، امورات کشور با قدرت ادامه خواهد یافت.

فرمانده قرارگاه شرق نیروی قدس سپاه پاسداران در پایان صحبت خود در تشریح ویژگی‌های بارز سرداران شهید  محمدرضا زاهدی و سیدرضی موسوی گفت: پیش از شهادت سردار زاهدی، من این توفیق را داشتم که در یکی از شب‌های قدر در کنار ایشان در حرم مطهر رضوی باشم. در آنجا شاهد بودم که این سردار شهید، یک حالت ملکوتی پیدا کرده و به همین خاطر یک فرصت طلایی برای راز و نیاز با پروردگار یافته بود. این شهید والامقام دارای شخصیتی آرام و معنوی بود و علاقه و عُلقه نسبت به امام رضا علیه‌السلام داشت.

وی یادآور شد: سردار شهید موسوی به صورت گمنام و بدون توقع در راه پشتیبانی از جبهه مقاومت از هیچ مجاهدتی دریغ نکرد و در نهایت در همین راه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما