شناسهٔ خبر: 67258782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش برای حفظ درختان و توسعه فضای سبز پایتخت

تهران بزرگ- ایرنا- کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه در این دوره مدیریت شهری تمام تلاش برای رفع نواقص و ایرادات در راستای توسعه فضای سبز به کار گرفته شد، گفت: تا جایی که توانستیم سعی کردیم نقاط قوت را افزایش دهیم و اگر موردی به صورت سلیقه‌ای از سوی مدیران صورت گرفت با آن برخورد و از بروز موارد بعدی نیز جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

مهدی پیرهادی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه فضای سبز در تمام ادوار اتفاق افتاده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه فضای سبز انجام شده و سرانه فضای سبز و تعداد بوستان‌ها رشد خوبی داشته بطوریکه تعداد بوستان‌ها نسبت به قبل از انقلاب ۳۰ برابر شده و در حال حاضر بویژه در سه سال اخیر سه میلیون اصله درخت در قسمت‌های مختلف شهر و کمربند فضای سبز، غرس شده است.

وی با اعلام اینکه در زمستان سال قبل بیش از ۶۰۰ هزار اصله درخت در کمربند فضای سبز کاشته شده بود، افزود: تنش‌های آبی و کاهش منابع آبی و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در سال‌های اخیر باعث شد که برخی نقاط با کمبود آب مواجه شوند و وزارت نیرو که پیش از آن آبرسانی به بوستان‌ها را انجام می‌داد، در مدتی آبرسانی را کاهش داده بود و برخی بوستان‌ها با مشکل مواجه شدند.

تلاش برای حفظ درختان و توسعه فضای سبز در پایتخت

پیرهادی با اشاره به تخصیص سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب و ایجاد تصفیه‌ خانه‌ها و ایجاد مخازن آب در بوستان‌ها در سال جاری، ادامه داد: این موضوع می‌تواند به بهبود فضای سبز در سطح شهر تهران کمک کند و در سال آینده نیز بودجه خوبی پیش‌بینی خواهد شد تا عقب ماندگی‌های سال‌های قبل جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان فضای سبز شهر تهران همانطور که در چند دهه قبل رشد یافته، یادآور شد: این موضوع از سه سال گذشته تاکنون نیز در حال افزایش است.

تلاش برای حفظ درختان و توسعه فضای سبز در پایتخت

وی اضافه کرد: برای درختان ارزشمند شهر نیز تصمیماتی را گرفتیم و درختان با بن بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر نگهداری ویژه‌ای خواهند داشت و شهرداری دستورالعمل ویژه‌ای را به شورا در این خصوص ارائه خواهد کرد.

پیرهادی با بیان اینکه درختان ارزشمند برای ما بسیار حائز اهمیت است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که این درختان به بهترین شکل حفظ شوند، گفت: این درختان در سامانه نهال مشخص خواهند شد و مردم می‌توانند محل قرارگیری این درختان را مشاهده کنند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین تاکید کرد: این امکان برای دغدغه‌ مندان محیط‌زیست و شهروندان علاقمند به حفظ محیط زیست و فضای سبز وجود دارد که نواقص را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

تلاش برای حفظ درختان و توسعه فضای سبز در پایتخت

وی با تاکید بر اینکه در این دوره مدیریت شهری تمام تلاش برای رفع نواقص و ایرادات در راستای توسعه فضای سبز به کار گرفته شد، ادامه داد: تا جایی که توانستیم سعی کردیم نقاط قوت را افزایش دهیم و اگر موردی به صورت سلیقه‌ای از سوی مدیران صورت گرفت، با آن برخورد و از موارد بعدی جلوگیری شد.

پیرهادی افزود: در مواردی که ضعفی وجود داشت و بررسی‌های لازم را انجام دادیم، دیدیم که از گذشته این مشکلات ایجاد شده و ادامه یافته است. برای مثال بوستان سرخه حصار و چیتگر در دوره قبلی بیش از ۱۰ هزار درخت خشک شد که دلیل آن کم‌آبی بود البته در این دوره نیز تعدادی درخت خشک شد اما با تمهیدات اندیشیده شده تلاش بر این است که از خشک شدن درختان جلوگیری شود.

نظر شما