شناسهٔ خبر: 66779537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای عملیات آب رسانی به طول ۶ کیلومتر در چرداول

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از اجرای ۶ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب به صورت امانی در شهرستان چرداول خبر داد.

صاحب‌خبر -

آب آشامیدنی پایدار به طول ۶ کیلومتر در چرداول اجرا شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «محمد محمدی» اظهار کرد: با توجه به رسالت شرکت آبفا در خصوص توسعه خطوط آب رسانی و بهره مندی مشترکین از آب آشامیدنی سالم و پایدار و همچنین تقسیم عادلانه آن، در سال گذشته، حدود ۶ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال به صورت امانی در سطح شهرستان چرداول اصلاح شد.
وی افزود: در اردیبهشت سال جاری نیز شرکت آب و فاضلاب شهرستان چرداول نسبت به توسعه ۴۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در روستا‌های «وارگه» و «کل کل» به صورت امانی اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به آغاز عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب و انشعابات سه روستای دهستان زردلان شهرستان تازه تأسیس هلیلان تشریح کرد: این روستا‌ها شامل «پیامن علیا»، «پیامن وسطی» و «پیامن سفلی» از توابع بخش چشمان دهستان زردلان شهرستان هلیلان است.

محمدی بیان کرد: با توجه به فرسودگی و قدمت بالای شبکه‌های توزیع آب روستا‌های مذکور که مشکلات هدر رفت و توزیع نامتوازن آب در روستا را در سنوات متوالی ایجاد کرده بود؛ شرکت آب و فاضلاب استان با انجام مطالعات، طراحی و تحلیل شبکه توزیع و با مشارکت بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، خیر آبرسان کشور، عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب سه روستای دهستان زردلان شامل «پیامن علیا»، «پیامن وسطی» و «پیامن سفلی» را در دستور کار قرار داد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بازسازی شبکه به طول ۶۵۰۰ متر لوله پلی اتیلن به اقطار ۲۰،۶۳،۷۵ و۱۱۰ میلی‌متر همراه با استانداردسازی ۸۰ فقره انشعاب آب در قالب یک پیمان با مبلغ قرارداد ۱۲/۸میلیارد راله در این روستا‌ها آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تصریح کرد: با همکاری بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، جمعیتی بالغ بر ۲۹۳ نفر از آب سالم، پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

نظر شما