شناسهٔ خبر: 67268149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسوول شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار خبر داد؛

برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی جنوب فارس به مناسبت غدیر در کوار

کوار - مسئول شورای هیئات مذهبی کوار از برگزاری برنامه‌های شاخص غدیری در شهرستان کوار به ویژه برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی جنوب فارس و توزیع اطعام غدیری در قالب ۱۱۰ دیگ برنج خبر داد.

صاحب‌خبر -

قاسم بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سنت غدیر، شناسنامه یک بچه شیعه است و برای زنده نگهداشتن سنت مولایمان باید سنگ تمام بگذاریم و در همین راستا مردم ولایتمدار و غدیری شهرستان کوار طی برنامه‌ریزی‌ها و جلسات متعدد با دعوت از فعالان فرهنگی و هیأتی و مسئولان ولایی شهرستان، غدیر امسال را پرشورتر از همیشه برگزار خواهند کرد.

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار در تشریح برنامه‌های شاخص کوار در گرامیداشت این عید مذهبی گفت: پخت ۱۱۰ دیگ برنج به صورت متمرکز و توزیع اطعام در شامگاه روز غدیر بین ۷ هزار نفر از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های کوار است.

بازیار افزود: بزرگترین ایستگاه صلواتی جنوب فارس نیز در محور شیراز جهرم ورودی روستای ارباب با فعالیت ۴۸ ساعته برپا خواهد شد و به توزیع ۲۵ هزار لیوان شربت، ۲ تن شیرینی مرغوب و دایر کردن غرفه‌های متعدد فرهنگی به همت خیرین اقدام خواهد کرد.

وی افزود: اجرای نمایش شبانه هنری و میدانی با نام (بی مردم) با موضوع انتخابات، شهدای خدمت، واقعه غدیر و… با بازدید بیش از ۵ هزار نفر و اجرای نمایش توسط گروه هنری جهت در محل حرم مطهر شهدای گمنام کوار از دیگر برنامه‌های این ایام است.

بازیار گفت: برگزاری جشن و جنگ شادی با محوریت غدیر با حضور گسترده آحاد مردم در بوستان آزادی شهر کوار به مدت دو شب با اجرای هیأت رزمندگان اسلام و شهرداری کوار، برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف ۵۰ درصد، نمایشگاه عکاسی و خوشنویسی آزاد، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، تجلیل از خانواده شهدای سادات و آذین‌بندی معابر شهر و روستا، برپایی جشن و موکب‌های خودجوش مردمی و هیأتی در میادین شهر و روستا و مساجد و هیئات شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار در گرامیداشت واقعه غدیر است.

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار همچنین گفت: در طرحی نو و خودجوش، مردم برخی روستاهای شهرستان با پخت اطعام روز غدیر در منزل و دعوت از مسافرین و خودروهای عبوری، ساعتی منزل خود را به عشق مولای متقیان در اختیار میهمانان قرار می‌دهند و با اطعام غدیر از مردم پذیرایی و به آنها ابراز ادب می‌نمایند.

نظر شما