شناسهٔ خبر: 66754140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقاوم سازی ۱۲ هزار و ۳۷۰ واحد مسکن روستایی در ارومیه

مدیر بنیاد مسکن ارومیه گفت: ۱۲ هزار و ۳۷۰ واحد مسکن روستایی با هدف بهبود و بهسازی واحدهای روستایی در این شهرستان مقاوم شده‌است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا منافی  افزود: عملیات مقاوم‌سازی واحد روستایی در این شهرستان انجام شده است تا در صورت بروز احتمالی حوادث غیرطبیعی، روستانشینان منطقه در امان باشند.
 
وی ادامه داد: ۶۱۳ روستا با ۶۲ هزار و ۷۷ واحد مسکن روستایی در ارومیه وجود دارد که مقاوم‌سازی تمامی این واحد‌ها جزو برنامه‌های مهم این نهاد است.
 
مدیر بنیاد مسکن ارومیه اضافه کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین‌نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی است.
 
منافی تاکید کرد: روستاییانی که قصد ندارند از این تسهیلات استفاده کنند، می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از نظر کارشناسان این اداره‌کل بهره‌مند شوند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.
 
وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله، مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی است، ابراز امیدواری کرد که روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.
 
منافی گفت: مطالعه و تهیه نقشه طرح هادی در تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این شهرستان انجام شده‌است و اجرای طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستا‌ها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

نظر شما