شناسهٔ خبر: 66753182 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

حال کتاب در روزهای ریاست شهید ابراهیم رئیسی امیدوار کننده بود

متأسفانه خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان تأیید شد و ایران غم از دست دادن فرزندش را به‌سوگ نشست.

صاحب‌خبر -

گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران - خبر ناگوار و اندوه‌بار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور کشورمان جناب آیت‌الله رئیسی غم بزرگی را روی دل مردم ایران نشاند.

رئیسی یکی از حامیان جدی و همیشگی کتاب بود و در دوران ریاست جمهوری‌اش خدمات ماندگاری به کتاب و کتاب‌خوانی ارائه نمود.

گروه ادبیات خبرگزاری ایران این مصیبت سوزناک را به ملّت عزیز ایران تسلیت عرض می‌نماید. امیدواریم خدمات ایشان به دنیای کتاب و کتاب‌خوان‌ها مثل گذشته امتداد داشته باشد و سایر مسئولین راه او را با قدرت بیش‌تر ادامه بدهند.

ایشان شنبه بیست‌ودوم اردی‌بهشت به مدت ۹۰ دقیقه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید نمود. ایشان در آن دیدار به خبرنگاران گفت: امروز در تولید کاغذ خودکفا شده‌ایم. البته این خودکفایی می‌توانست در سال‌های گذشته حاصل بشود اما بالاخره با تلاش دولت مردمی حاصل شده و ما برای گام‌های بعدی برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

حمایت دولت در امر خودکفایی کاغذ ستودنی بود. امیدواریم دولت‌های بعدی این مسیر را تا خودکفایی کامل و رسیدن به استانداردهای جهانی ترک نکنند.

شهید رئیسی در ادامۀ آن دیدار دربارۀ «غزه» هم با تأکید بر اهمیت تولید کتاب افزوده بود: غزه به تابلویی تبدیل شده که یک وجه آن صفحه روشن شرافت، مقاومت و دلدادگی به خداست و صفحه تاریک آن نیز نمایش اوج رذالت، جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حامیان او و در رأس آنها آمریکایی‌ها است که این صفحه پرده از نفاق و چهره واقعی تمدن غربی برانداخته است و لازم است این دو صفحه با ابزارهای فرهنگی و هنری از جمله کتاب و فیلم ثبت شده و برای عصرها و نسل‌ها به نمایش درآید.

برچسب‌ها:

نظر شما