شناسهٔ خبر: 66726669 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

سدنصرالدین با خاطرات تازه برمی‌گردد

امیرخیام نویسنده کتاب «سدنصرالدین» گفت که جلد دوّم خاطراتش در آستانۀ انتشار است.

صاحب‌خبر -

امیرخیام نویسنده کتاب «سدنصرالدین» که انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رسانده است، در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیداکرد.

به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، امیر خیام در ابتدای گفتگوی خود از استقبال خوب اهل علم و ادب از نمایشگاه کتاب  و چالش‌ مربوط به افزایش قیمت کتاب صحبت کرد.

خیام گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال پیش شاهد استقبال بهتری بودیم. البته نباید فراموش کنیم که بالا رفتن قیمت کتاب باعث فاصله بین مخاطبان و خرید کتاب شده‌است.

وی افزود: امیدوارم تدبیری برای قیمت‌ کتاب‌ها درنظر گرفته شود تا سرانه‌ی مطالعه آسیب نبیند و مردم در اوقات فراغت بتوانند مطالعه کنند و کمتر به مسائل حاشیه‌ای زندگی بپردازند.

خیام راجع‌ به اثر تازه‌اش گفت: کتاب دوم که هنوز به چاپ‌ نرسیده‌، به نوعی جلد دوم کتاب «سد نصرالدین» است؛ این کتاب شامل اتفاقات و خاطراتی‌ است که در جلد اول ذکر نشده‌‌ است.

او راجع به وجه تمایز کتاب جدید گفت: در کتاب جدید علاوه بر پرداختن به خاطره‌های جامانده، گریزی هم به خاطرات انقلاب و دفاع مقدس زدم. علاوه بر این‌ها در کتاب جدید به تعدادی از مشاهیر مطرح شهر خودمان که کمتر نام‌شان شنیده شده نیز پرداختم.

خیام در ادامه گفتگو افزود: تمام تلاشم در نوشتن ایجاد پلی بین فرهنگ گذشته و حال است.احساس می‌کنم امروزه از آداب و فرهنگ خودمان کمی فاصله گرفته‌ایم؛ این کتاب‌ها شاید موجب آشتی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ عمیق ایرانی باشد.

خیام در رابطه با نسخه صوتی «کتاب سد نصرالدین» که توسط اردشیر منظم خوانده شده است، بیان داشت: من از این اتفاق خیلی لذت بردم. اما یک‌ جاهایی هم بود که دلم میخواست با لجهه تهرانی گفته شود اما میسر نبود. امیدوارم مخاطبان اهل ادب از گوش دادن این کتاب لذت ببرند.

خیام در ادامه راجع‌به کتاب‌های مورد علاقه‌اش در سوره مهر گفت: از مجموعه آبنبات‌های مهرداد صدقی خیلی لذت بردم. خنداندن به مراتب کار سختی‌ است. صدقی به شدت تواناست و با طنز خیلی آشناست. ایشان در پایان مجددا به موضوع گرانی قیمت کتاب اشاره کرد و در این باره گفت: اگرچه کتاب گران‌تر شده و این دغدغه مهمی‌است اما کتاب ترمیم کننده‌ است و نباید از آن غافل باشیم.

نظر شما