شناسهٔ خبر: 66742627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:

جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۵۱ نفر رسید

اسکندر پاسالار گفت: تا بامداد ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۵۱ نفر رسید که ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن هستند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ پس از آن‌که رهبر انقلاب اسلامی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ کردند، ۳۰ اردیبهشت با پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور با نام روز ملی جمعیت به تقویم رسمی کشور افزوده شد.

به‌همین مناسبت مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: سازمان ثبت احوال کشور در استان‌ها اتاق وضعیت رصد جمعیت را راه‌اندازی کرده که تا بامداد امروز جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.

اسکندر پاسالار افزود: از این جمعیت، ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن هستند. همچنین ۷۱.۵ درصد در شهر‌ها و ۲۸.۵ درصد در روستا‌ها ساکن هستند.

او با اشاره به این‌که از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۲ به‌مدت هفت سال نرخ جمعیت در استان بوشهر روندی کاهشی داشته، افزود: پس از اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان بوشهر رشد جمعیت تجربه شد؛ یعنی نرخ رشد طبیعی جمعیت در سال ۱۴۰۲ در استان بوشهر ۷۳ صدم درصد بود که نسبت به سال گذشته که ۷۱ صدم درصد بود، ۲ صدم درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همچنین بیان کرد: میانگین سن مادران هم‌استانی در زایمان فرزند نخست خود، نسبت به میانگین کشوری کم شده؛ یعنی در کشور ۲۷.۳ سال و در استان بوشهر ۲۷.۱ سال است.

<div id="video-display-embed-code_11130545"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238583/11130545?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما