شناسهٔ خبر: 66741095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برنامه‌های گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با شعار «در راه فتح قله‌ها» برگزار می‌شود

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس با تاکید بر محوریت مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ۸۹ برنامه کلی و بیش از هزار فعالیت در سرتاسر کشور و با شعار در راه قله‌ها برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست خبری گرامیداشت چهل و دومین سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس در سالن قصرشیرین باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس بیان کرد: در آستانه چهل و دومین گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر هستیم. در این عملیات ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان از عراقی‌ها باز پس گرفته شد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ و نشر دغاع‌مقدس ادامه داد: پس از آزادی خرمشهر مردم تا دو روز جشن گرفته و بر بام‌های خانه‌ها الله‌اکبر گفتند.

جعفری، با اشاره به نام‌گذاری سوم خردادماه به‌عنوان روز مقاومت و ایثار، بیان کرد: رژیم بعثی به سرکردگی صدام وقیحانه می‌گفت که محال است ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند.

وی افزود:تقریبا همگان آزادسازی خرمشهررا محال می‌دانستند، چرا که بیش از ۷۰ درصد نیرو‌های عراقی در خرمشهر مستقر بودند.

معاون رئیس بنیاد حفظ و نشر دفاع مقدس در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ با تدبیر و دستور سرلشکر باقری ستاد‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع‌مقدس و مقاومت در کشور شکل گرفته است گفت: هدف ما برگزاری این مراسم با اهداف فرهنگی و با محوریت مردم است.

وی محوریت مردم در برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را با نگاه ویژه به نوجوانان و جوانان توصیف کرد و گفت: امسال با شعار در راه فتح قله‌ها، روز اول یعنی سوم خرداد به مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده و مربوط به تبیین اهداف و نتایج عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان است و روز دوم روز دزفول روز مقاومت و پایداری، تبیین مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول خواهد بود.

جعفری ضمن بیان اینکه در سراسر کشور مجموعا بیش از هزار فعالیت پیش‌بینی شده است ادامه داد: از صد و پنجاه عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع‌‍مقدس و مقاومت رونمایی خواهد شد. سی و دو نماهنگ تولید شده از رسانه‌های مختلف و فضای مجازی روی آنتن خواهد رفت و دویست و پنجاه مراسم یادبود شهدا و تکریم رزمندگان و خانواده معظم ایثارگران در کل کشور و سازمان‌های لشکری و کشوری پیش‌بینی شده است. همچنین نود نمایشگاه کتاب، آثار هنری، گرافیک، خوشنویسی، نقاشی وعکس در سطح کشور تدارک دیده شده است.

وی در ادامه افزود: بیش از صد نشست تخصصی برای تبیین عظمت عملیات بیت‌المقدس و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، مقاومت و نقش مردم در دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح سازمان‌های مختلف تدارک دیده شده است. چهل و پنج مراسم ویژه شبکه خاطره با حضور پیشکسوتان و فرماندهان و رزمندگان عزیز درگیر در آزادسازی خرمشهر و بیش از ده اجرای نمایش خیابانی پیش‌بینی شده است.

وی کنگره سرداران و دوازده هزار شهید استان تهران را که در حرم حضرت امام خمینی (ره) بزرگزار خواهد شد، برگزاری مراسم یادواره شهدای بیت‌المقدس و مراسم‌های متعدد دیگری، چون میزبانی فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی از مراسم شکرگزاری نیرو‌های مسلح را نیز از دیگر برنامه‌های این دو روز برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما