شناسهٔ خبر: 67268485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واریزی اضافه 3 میلیون تومانی برای خانوار دارای فرزند | یارانه جدید برای کدام خانوارها تعلق گرفت؟

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی فرمانده قرارگاه انصار و سپهر ارشد نظامی نزاجا از حمایت کامل مادی و معنوی فرماندهی نیروی زمینی ارتش از فرزند آوری کارکنان این ارگان نظامی خبر داد و اظهارداشت: بخشی از خانواده‌ها مسیر درمان را طی می‌کنند و امیدواریم همگی آنها تا پایان سال جاری یا سال آینده صاحب فرزند شوند.

صاحب‌خبر -

چهارمین جشنواره حضرت علی اصغر (ع) و تقدیر از متولیان طرح لبیک ۲۴ نزاجا در تالار امام خمینی (ره) مرکز پیاده نزاجا در شیراز برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی فرمانده قرارگاه انصار و سپهر ارشد نظامی نزاجا از حمایت کامل مادی و معنوی فرماندهی نیروی زمینی ارتش از فرزند آوری کارکنان این ارگان نظامی خبر داد و اظهارداشت: بخشی از خانواده‌ها مسیر درمان را طی می‌کنند و امیدواریم همگی آنها تا پایان سال جاری یا سال آینده صاحب فرزند شوند. 

وی با تصریح بر اینکه رشد در این حوزه، هم زمان‌بر است و هم بار مالی زیادی می‌خواهد، اما پشتیبانی مادی و معنوی از سوی فرماندهی نیرو انجام خواهد شد، افزود: در همه خانواده‌های نظامی اگر همسران بار زندگی را به دوش نکشند قطعا آنها نمی‌توانند در این مسئولیت سخت پیش بروند. پس باید قدردان آنها باشیم، چون پشت سر هر مرد موفقی، یک همسر فداکار است. 

فرمانده قرارگاه انصار نزاجا با آرزوی اینکه در انتهای سال جاری شاهد درمان کامل خانواده‌هایی که مسیر درمان فرزندآوری را طی می‌کنند، باشیم، گفت: با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، نباید در این حوزه مشکلی داشته باشیم و امسال هم با کمک همکاران اداره بهداشت توفیقات خوبی حاصل شد و خانواده‌هایی که مسیر درمان را طی می‌کنند، مشکلاتی که در زمینه فرزندآوری داشتند رفع خواهد شد. 

وی یکی از ماموریت‌های اصلی خود از حضور در مناطق مختلف کشور را ارائه گزارش میزان فرزندآوری عنوان کرد و گفت: انتظار ما از استان فارس با توجه به رشد پزشکی که در منطقه داریم بیشتر از بسیاری نقاط کشور است. امروز برای 21 خانواده جشن گرفتیم، در حالی که در برخی مناطق محروم، تعداد فرزندان 3 برابر استان فارس بوده است؛ بنابراین با توجه به پتانسیل منطقه، رشد علم پزشکی، تجهیزات کافی و حمایت فرمانده نیرو این انتظار وجود دارد که شاهد رشد چشمگیر فرزند آوری در آینده نزدیک باشیم. 

سلمانی همچنین از پرداخت مبلغ 3 میلیون تومان به خانواده‌هایی که صاحب فرزند شده‌اند و مبلغ 2 میلیون تومان به خانواده‌هایی که مسیر درمان را طی می‌کنند خبر داد و گفت: هدف اصلی ما، جامه عمل پوشاندن به فرمایشات ولی امر مسلمین در زمینه فرزندآوری است و باید تلاش همه جانبه در این خصوص انجام شود. 

فرمانده قرارگاه انصار و سپهر ارشد نظامی نزاجا در پایان با بیان اینکه امسال برای 258 فرزند پرسنل نیروی زمینی ارتش جشن گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد که در پایان سال جاری در استان فارس برای 147 خانواده تحت درمان جشن فرزند آوری برپا شود. 

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از خانواده‌های ارتشی استان فارس که اخیرا صاحب فرزند شده‌اند و همچین از متولیان طرح لبیک 24 تقدیر شد. /تسنیم

ثبت نام یارانه جدید دولت برای مادران | افزایش ۲۱۰ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان این دهک ها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از پوشش بیمه‌ای صندوق کشاورزان به بیش از ۳ میلیون نفر خبر داد.

بیت‌اله برقراری در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر اظهار کرد: عملکرد صندوق تحولی نبوده و اتفاقی جهادی و جهشی بوده است. خوشحال هستیم هم راستا با منویات رهبر معظم انقلاب توانسته‌ایم به این جامعه خدماتی را ارائه دهیم.

وی گفت: ما توانستیم بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار نفر از کشاورزان روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در کشور را در دو سال اخیر بیمه کنیم و تقریباً معادل ۵۰ درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تأسیس تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: عملکرد صندوق تنها در دو سال اخیر معادل ۹۹ درصد عملکرد دولتهای نهم و دهم و بیش از ۸۰ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است.

برقراری ادامه داد: برای نخستین بار بحث درمان تکمیلی برای مستمری بگیران با کمترین پرداخت عملیاتی شد و ان‌شاءالله در تلاش و برنامه‌ریزی هستیم تا در استان‌های دیگر اجرا شود. این بیمه تکمیلی در ۳ استان همدان آذربایجان شرقی و اصفهان عملیاتی شد اما برای اجرای آن در تمامی استان‌های کشور متاسفانه تبصره‌ای از سوی هیئت امنا ابلاغ شد که ما را منع کرده است اما در تلاشیم تا این اقدام مجدداً اجرا شود.

وی گفت: یکی از کارهای بزرگ این بود که ۳۱۱ هزار نفر را از مادران غیر شاغل روستایی و عشایر را تحت پوشش قرار دادیم ؛ حق بیمه آنها رایگان و با پرداخت دولت بود.

وی تصریح کرد: از یک میلیون نفر که بیمه شده‌اند، حدود ۶۰۰ هزار نفر از آن را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و این ضریب بسیار خوبی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره آمار تحت پوشش این صندوق نیز گفت: تعداد کل اعضای صندوق بیش از ۳ میلیون نفر است و دیگر یک صندوق کوچکی نیست و پس از تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه اجتماعی کشور هستیم.

برقراری تاکید کرد: در حداقل‌بگیران نیز توانستیم نزدیک به ۲۱۰ درصد رشد مستمری را داشته باشیم و مستمری سایر سطوح حدود نیز ۸۳ درصد در سه سال رشد داشته است./ایسنا

نظر شما