شناسهٔ خبر: 66740587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه ظروف سفالی لعابدار دوره اسلامی در موزه بابل

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران از افتتاح نمایشگاه ظروف سفالی لعابدار کمتر دیده شده دوره اسلامی در موزه بابل، خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه‌های "آثار تاریخی کمتر دیده شده" در اقصی نقاط کشور ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، گفت: نمایشگاه آثار موزه‌ای منحصربه فرد سفال‌های دوره اسلامی در راستای برگزاری نمایشگاه‌های آثار کمتر دیده شده در ۱۴ استان افتتاح شد.

او با اشاره به انتقال امانی ۱۰ اثر کمتر دیده شده از موزه ملی ایران به مازندران افزود: این مجموعه که در موزه تاریخ شهر بابل به نمایش درآمده است، ظروف سفالی لعابدار دوره اسلامی با تکنیک منسوب به مازندران را شامل می‌شود که بدون‌شک مورد توجه فرهنگ دوستان و به ویژه جوانان قرار خواهد گرفت..

ایزدی با اشاره به شعار سال جهانی ایکوم «موزه‌ها برای آموزش و پژوهش» تصریح کرد: این شعار بر دو محور از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد آموزش با کیفیت و صنعت، نوآوری و زیرساخت تاکید دارد برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، ما را به اهداف این شعار نزدیک خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران یادآور شد: استان مازندران با برخورداری از ۸ موزه تحت پوشش، ۱۵ موزه خصوصی، ۴ موزه غیروابسته و ۱ موزه مشارکتی فعال، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای این ایام تدارک دیده است که امیدواریم به شایستگی برگزار شود.

نظر شما