شناسهٔ خبر: 66738385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توصیه های پلیس فرودگاه استان همدان به حجاج

رئیس پلیس فرودگاه شهید همدانی استان همدان توصیه‌های امنیتی لازم به‌منظور توجیه زائران بیت‌‌الله ‌الحرام را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

توصیه های پلیس فرودگاه استان همدان به حجاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، سرهنگ پایین محله، مراسم حج و تکریم زائران را از مهمترین وظیفه پلیس برشمرد و گفت: حمل هر گونه موادمخدر از نوع سنتی و صنعتی به کشور عربستان ممنوع است و جرم محسوب می شود و در صورت داشتن بیماری خاص و داروی ویژه حتما نسخه پزشک همراه بوده و پزشک کاروان را در جریان قرار دهید.

او به حجاج بیت الله الحرام توصیه کرد از آوردن وسایلی که امنیت سفر آنان را در معرض خطر قرار می دهد خودداری کنند.

رئیس پلیس فرودگاه شهید همدانی استان همدان افزود: با توجه به شباهت ظاهری بعضی از داروهای گیاهی مانند شیرین بیان که برای کشور عربستان ناشناخته است از حمل آن خودداری شود و بازرسی ها بادقت و توسط مجرب ترین پرسنل و با امکانات الکترونیکی مانند ایکس ری و بادی اسکنر چک کنترل خواهد شد.

پایین محله تاکید کرد: حمل هر گونه مواد اسیدی مانند ترشیجات، انواع مایعات، اسپری، کپسول گاز، مواد محترقه، اشیاء برنده و اسباب بازی به شکل سلاح به داخل هواپیما ممنوع است.

سرهنگ پاینن محله تصریح کرد: حجاج در حفظ مدارک شناسایی و گذرنامه دقت لازم را داشته باشند و شهروندان و زائران عزیز انتظار داریم که در خصوص پیشگیری از جرایم، ترددها و ترافیک احتمالی در محوطه فرودگاهی، همکاری لازم را با مأموران پلیس فرودگاه داشته باشند.

نظر شما