شناسهٔ خبر: 67266735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار تنگستان:

جوانان تنگستانی متناسب با ظرفیت شهرستان مهارت‌افزایی شوند

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: دوره‌های آموزشی متناسب با ظرفیت شهرستان تنگستان توسط اداره فنی و حرفه‌ای برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهار شنبه در نشست با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان تنگستان دارای پتانسیل خوبی در تمام زمینه‌ها بخصوص در زمینه کشاورزی و شیلات دارد نیازی است در زمینه ایجاد دوره‌های آموزشی متناسب با ظرفیت شهرستان توسط اداره فنی و حرفه‌ای اقدام شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: باید رشته‌هایی که مورد نیاز شهرستان است با توجه به ظرفیت آن در زمینه‌های شیلات، دریا و کشاورزی نیاز سنجی شود تا با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان زمینه‌های ایجاد اشتغال برای آنها در همین منطقه فراهم شود و به طور مستقیم وارد بازار کار شوند.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی نیاز واقعی جوانان در شهرستان است و باید با برنامه ریزی اصولی جهت اشتغال جوانان گام‌های بلندی برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه در کمیته برنامه ریزی سال ۱۴۰۲ اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان جهت فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شد افزود: در کمیته برنامه ریزی سال جاری تنگستان اعتبارات بسیار خوبی برای فنی و حرفه‌ای شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.

لطفی با اشاره به اینکه باید یک برنامه چهار ساله برای فنی و حرفه‌ای تنگستان تدوین شود، خاطرنشان کرد: تنگستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های شیلات، کشاورزی، اقتصادی، آبزی پروری، صید و صیادی را شامل می‌شود که نیاز است با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این منطقه گام‌های اساسی برداشته شود.

فرماندار تنگستان افزود: ضروری است آموزش‌های مورد نیاز توسط اداره فنی و حرفه‌ای جهت مهارت افزایی ایجاد شود و باید متناسب با نیاز هر منطقه و بازار کار در راستای توانمندسازی بیشتر افراد جویا کار شهرستان باشد.

نظر شما