شناسهٔ خبر: 66729123 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح برخورد با موتورسواران متخلف در آذربایجان‌غربی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح ویژه برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت سواران با عنوان «آرامش و ایمنی ترافیک» در شهرستان های مختلف استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز طرح برخورد با موتورسواران متخلف در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ حجت مشتاق افزود: تخلفات مربوط به موتورسیکلت سواران از جمله مواردی است که سلامت خود این افراد را به خطر می اندازد و ممکن است برای دیگر شهروندان هم مشکلاتی را ایجاد کند، بنابراین طرح ویژه برخورد با متخلفان اجرا می‌شود.

او با تاکید بر لزوم اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی از سمت موتور سواران اضافه کرد: حرکت درخلاف جهت خیابان، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن و مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز نظیر تک‌چرخ زدن و حرکات نمایشی و نقص فنی چراغ ها در این طرح بدون اغماض برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این طرح در راستای مطالبات مردمی به خاطر انجام برخی از تخلفات و قانون گریزی از سوی برخی از موتورسیکلت‌سوارها طرح ریزی شده است.

او با بیان اینکه موتور سواران همیشه در معرض خطر هستند، گفت: طبق آمارها حدود یک چهارم جان باختگان حوادث ترافیکی در معابر درون شهری آذربایجان غربی مربوط به راکبان و سرنشینان موتورسیکلت بوده که پلیس با احساس مسوولیت در قبال حفظ جان این افراد، سختگیری‌هایی را انجام می‌دهد.

نظر شما