شناسهٔ خبر: 67275955 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درخواست برای بازگشایی کارخانه تازه تاسیس «دولومیت نهاوند»

تعدادی از اهالی و جوانان جویای کار شهرستان «نهاوند» استان همدان خواستار تسریع در ساخت کارخانه «دولومیت کلسینه نهاوند» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه عمرانی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از اهالی و جوانان جویای کار «نهاوند» استان همدان، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی کارخانه «دولومیت کلسینه نهاوند» بعداز گذشت حدود یکسال از متوقف شدن فعالیت آن شدند.

یکی از اهالی شهرستان «نهاوند» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: کارخانه دولومیت کلسینه در منطقه صنعتی شهرستان نهاوند واقع شده از واحدهای تازه تاسیس شرکت فرآورده‌های نسوز ایران است که یکبار اردیبهشت ماه سال۱۴۰۱ به صورت آزمایشی فعالیت آن آغاز شده است بعد به دلیلی مشکل تامین مواد اولیه تولید امکان ادامه فعالیت آ ن میسر نشده و از آبان ماه سال گذشته (1402) سرمایه گذار قصد فروش آن را دارد. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی؛ مهمترین مشکل حال حاضر که برخی مسئولان مطرح کرده‌اند؛ نداشتن منابع مالی و مواد اولیه برای ادامه کار است در عین حال بخش خصوصی کارخانه دیگر تمایلی به ادامه کار ندارد.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: دو سال است این کارخانه شروع بکار نکرده، تعطیل شده که نیاز به تامین اعتبار و عزم جدی مسئولان برای بازگشایی کارخانه دارد.

این کارگر با بیان اینکه این کارخانه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان قرار بود برای حداقل ۴۰ تا ۵۰نفر اشتغال مستقیم بسازد، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان «نهاوند» و اینکه شرکت دولومیت در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۲۵۰کارگر به‌صورت غیرمستقیم باشد، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این کارخانه، هرچه سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما