شناسهٔ خبر: 66728359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خبرنگار افتخاری بسیج گلستان؛

یکی از بزرگترین افتخارتم این است که در نهاد مقدس بسیج در حال فعالیت هستم

محمد صادقلو گفت: به اعتقاد بنده به تعداد تمامی انسان های روی زمین راه است برای رسیدن سعادت و رستگاری و بنده نهاد مقدس بسیج را بهترین راه می‌دانم برای به رسیدن به خداوند متعال.

صاحب‌خبر -

یکی از بزرگترین افتخارتم این است که در نهاد مقدس بسیج در حال فعالیت هستم

به گزارش خبرگزاری بسیج آزادشهر؛ به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات گفتگویی صمیمانه با جناب آقای محمد صادقلو یکی از خبرنگاران افتخاری بسیج گلستان انجام دادیم که در ادامه می خوانید؛

لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید چه شد که وارد این فعالیت شدید؟

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
محمد صادقلو هستم از دیار وحدت آفرین شهرستان آزادشهر، با افتخار خودم رو یک بسیجی می‌دونم که در نهاد مقدس بسیج مشغول به فعالیت هستم؛ از سال ۱۳۹۶ فعالیت هامو به طور جدی در بسیج شروع و خب بنده علاقه زیادی به موضوع رسانه به ویژه خبرنگاری دارم که از سال ۱۴۰۱ به طور تخصصی وارد عرصه خبرنگاری در بسیج شدم.

در زمان انتخاب موضوعات ، چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟
خب به طبع موضوعاتی رو مد نظر قرار خواهم داد که مرتبط با بسیج باشه و سعی ام بر این است تا خدمات و فعالیت های بسیج رو در سطح منطقه خودم با تهیه خبرهای باکیفیت و مناسب به تصویر بکشم.
بنده همیشه تلاشم بر این بوده تا اصول خبرنگاری رو در تهیه خبرها رعایت کنم مثلاً بکارگیری تیتر و واژگان مناسب در تهیه یک خبر.

چه نکاتی برای افزایش تأثیرگذاری فعالیت تان مدنظر شماست؟
خب مهمترین نکته در امر خبرنگاری این هست که به اتفاقات منطقه خوب اشرافیت داشته باشیم و ارتباط داشتن با سایر خبرگزاری ها و خبرنگارها مهم ترین موضوع در امر انعکاس خبری می باشد.

چه توصیه‌هایی برای افرادی که به حرفه خبرنگاری یا عکاسی یا ... علاقه‌مند هستند و تمایل به فعالیت در امور بسیج را دارند، دارید؟
توصیه بنده به عنوان یک خبرنگار افتخاری در بسیج این است که اگر به موضوع رسانه و خبرنگاری علاقه دارید سعی کنند ابتدا نحوه کار کردن خبر و گرفتن عکس از جمع های مختلف رو خوب فرا بگیرند، چرا که این دو موضوع «نحوه کار کردن خبر و عکاسی» دو رکن اساسی در خبرنگاری می باشد؛ و خواهشم از همه بزرگوارانی که پا در این عرصه گذاشتند یا می خواهند وارد این عرصه بشوند این است که نباشد ما با تهیه خبری باعث از بین بردن آبروی مومنی باشیم؛ یا خبری رو کار کنیم که باعث از بین رفتن معروف و رواج پیدا کرد منکر بشود.

چگونه با فشارها و مسائل در حین گزارش دهی مواجه می‌شوید؟
در شروع هر کاری توکل و توسل به خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام باید اولویت باشد؛ قطعاً اگر در کار و فعالیتی تلاش، همت و پشتکار توأم با علاقه باشه، مشکلات و فشارها هم به مرور کم خواهد شد و باعث پیشرفت در کارمان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما