شناسهٔ خبر: 66727711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با بخشش اولیای دم؛

محکوم به قصاص در شهرستان باوی از چوبه‌دار رهایی یافت

باوی- رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با اجرای پویش «به حرمت امام رضا و کریمه اهل بیت (ع) می‌بخشم» محکوم به قصاص در شهرستان باوی با بخشش اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: هفت سال پیش نزاعی بین دو نفر در شهرستان باوی بر سر اختلافات گذشته رخ می‌دهد که منجر به قتل یک نفر می‌شود و این حادثه موجب ایجاد خصومت و اختلافات گسترده بین دو عشیره از یک طایفه در منطقه شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اعضای شورای حل اختلاف باوی با همکاری ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان و ریش سفیدان منطقه برای حل و فصل اختلاف به وجود آمده فی‌مابین دو عشیره وساطت می‌کنند که تلاش آنان پس از هفت سال و برگزاری چندین جلسه به ثمر نشست.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: همزمان با دهه مبارک کرامت و در مراسمی با حضور سران عشایر، بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران شهرستان باوی، خانواده مقتول به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) از قصاص فرزند خود صرف نظر کردند و دو عشیره در این نشست به احترام امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هم قسم شدند که از این به بعد در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز با دوستی و برادری داشته باشند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: یکی از ابتکارات نوآورانه و اثرگذار برنامه‌های توسعه حل اختلاف کشور ایجاد و راه اندازی پویش‌ها به مناسبت‌های ملی - مذهبی در ترویج فرهنگ صلح و سازش و گسترش آن در بین مردم است که استان خوزستان در اجرا و بهره برداری از ظرفیت این پویش‌ها برای ایجاد مصالحه موفق بوده است.

نظر شما