شناسهٔ خبر: 66721371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در باوی با بخشش اولیاء دم

با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر شهرستان باوی و در پویش به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) می‌بخشم، محکوم به قصاص با عفو و بخشش اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۷ سال پیش نزاعی میان دو نفر در شهرستان باوی بر سر اختلافات گذشته رخ می‌دهد که منجر به قتل یک نفر می‌شود و این حادثه موجب ایجاد خصومت و اختلافات گسترده بین دو عشیره از یک طایفه در منطقه گردید.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اعضای شورای حل اختلاف باوی با همکاری ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان و ریش سفیدان منطقه، برای حل و فصل اختلاف بوجود آمده فی مابین دو عشیره وساطت می‌کنند که تلاش آنان پس از ۷ سال و برگزاری چندین جلسه به ثمر نشست.

وی ادامه داد: همزمان با دهه مبارک کرامت، در مراسمی با حضور سران عشایر، بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران شهرستان باوی، خانواده مقتول به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) از قصاص فرزند خود صرف نظر کردند و دو عشیره در این نشست به احترام امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هم قسم شدند که از این به بعد در کنار هم زندگی مسالمت آمیز با دوستی و برادری داشته باشند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: یکی از ابتکارات نوآورانه و اثرگذار برنامه‌های توسعه حل اختلاف کشور ایجاد و راه اندازی پویش‌ها به مناسبت‌های ملی و مذهبی در ترویج فرهنگ صلح و سازش و گسترش آن در بین مردم می‌باشد که همواره استان خوزستان در اجرا و بهره برداری از ظرفیت این پویش‌ها جهت ایجاد مصالحه موفق بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما