شناسهٔ خبر: 66707559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه کرج:

جوانی جمعیت از مهمترین عوامل اقتدار ملی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: رفع موانع فرزندآوری باید به صورت جدی دنبال شود در غیر این صورت خسارات وارده غیر قابل جبران خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ اردیبهشت کرج با اشاره به ولادت امام رضا(ع)  گفت: وجود حرم مطهر امام هشتم در ایران رحمت و برکت است و باید از برکات آن حضرت بهره‌مند باشیم.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه در زمینه شناخت ائمه در ابعاد معنوی و معرفتی باید تقویت شویم به فضائل زیارت حضرت موسی الرضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: هنگامی که در حریم رضوی قرار می‌گیریم با بشارتی بزرگ روبرو می‌شویم و حریم امام رضا(ع) حریم استغفار است.

وی در ادامه با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جوانی جمعیت گفت: جوانی جمعیت از مهمترین عوامل اقتدار ملی است که باید در حفظ آن تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: رفع موانع فرزندآوری باید به صورت جدی دنبال شود در غیر این صورت خسارات وارده غیر جبران خواهد بود. توجه به فرهنگ غرب و اجرای سیاست‌های غربی‌ها و دور شدن از فرهنگ اسلامی صدمات زیادی را به جوانی جمعیت در کشور وارد کرده است و همه باید توجه داشته باشند جوانی جمعیت امنیت جامعه است.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: امامین انقلاب در هیچ مقطع و زمانی موافق کاهش جمعیت نبودند و موضوع جوانی جمعیت ابعاد مختلفی دارد و دشمن پشت این قضیه قرار گرفته است. دشمنان باورها را در داخل تغییر دادند و اگر جبران نشود برخی اقوام ایرانی منقرض خواهند شد.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا از این مرحله عبور کنیم بیان کرد: یکی از این مسائل سقط جنین است بلایی که به کشورهای مسلمان و به ویژه ایران وارد شده و باید قوانین در این موضوع به شکل جدی تری اجرا شود و در راستای فرهنگ سازی برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، صدا و سیما باید ۱۰ درصد از برنامه‌های خود را به این موضوع اختصاص دهد و برنامه‌های چند بعدی و چند لایه در مورد این موضوع تهیه شود.

وی در ادامه سالگرد عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه را یادآور شد و افزود: ادامه عملیات بیت المقدس، عملیات وعده صادق شد گرچه این عملیات محدود بود، اما تبیینی بود و به دشمنان فهماند که ایران قدرت فرماندهی در هدایت پیچیده‌ترین عملیات پهپادی و موشکی را با پیشرفته‌ترین تجهیزات دارد.

وی بیان کرد: امروز ایران الگوی ملت‌ها و انسان‌های آزاده برای مقابله با نظام سلطه است که تبلور آن را اخیراً در تظاهرات‌ دانشجویی در دنیا می‌بینید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما