شناسهٔ خبر: 67185575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برادر شهیدان شعبانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مادرم حقوق دریافتی بنیاد شهید را در راه خیر صرف می‌کرد

شعبانی گفت: مادر مرحومم پس از شهادت برادرانم، تحمل بالایی داشت و همواره فرزندان و اطرافیان خود را در این راه تسلی می‌داد و هیچگاه لب به گلایه و شکایت باز نکرد و ما را هم همواره از این کار منع می‌کرد، حتی آن حقوقی هم که از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کرد در راه کارهای خیر صرف می‌شد.

صاحب‌خبر -

مادرم حقوق دریافتی بنیاد شهید را در راه خیر صرف می‌کرد«محمدباقر شعبانی» پیشکسوت دفاع مقدس و برادر شهیدان شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: خانواده ما دارای هشت فرزند پسر و سه دختر است که در بین آنها من، فرزند اول هستم. از بین ما ۱۱ نفر، سه برادر به نام‌های عباس، حبیب‌الله و غلامرضا در دوران دفاع مقدس و در جبهه‌های نبرد از سال‌های ۶۱ تا ۶۳  به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

شعبانی گفت: تا جایی که به یاد دارم هرسه برادر شهیدم تا وقتی که در حیات مادی این دنیا حاضر بودند؛ جز برای رضای خدا کاری انجام نمی‌داند و قدمی برنمی‌داشتند. برای نمونه به یاد دارم که بردارم حبیب‌الله به عقد خواهر همسرم درآمد و باجناقم شد. خطبه عقد ایشان را مرحوم آیت‌الله «ابوالحسن شیرازی» امام جمعه وقت مشهد خواند. پس از مراسم عقد به همراه خانواده به رستورانی رفتیم و در آنجا غذا را کباب برگ و کوبیده سفارش دادیم. برادر شهیدم در آنجا گفت: «من فقط یک نوع غذا و آنهم کوبیده، را می‌خورم». حبیب‌الله، به فاصله ۱۵ روز بعد از عقدش، به شهادت رسید.

وی در تشریح اخلاق مادر خود افزود: مادر مرحومم پس از شهادت برادرانم، تحمل بالایی داشت و همواره فرزندان و اطرافیان خود را در این راه تسلی می‌داد. پدرم چند سال زودتر از مادرم فوت کرد به همین خاطر، او برای فرزندانش نقش پدر و مادر را داشت و هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد که بین فرزندانش اختلافی ایجاد شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس یادآور شد: به یاد ندارم که مادرم لب به گلایه و شکایتی باز کرده باشد، او ما را هم همواره از این کار منع می‌کرد، حتی حقوقی هم که از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کرد در راه کار‌های خیر صرف می‌شد و برای خودش، ذره‌ای پس‌انداز نمی‌کرد. همین کار‌های خیر او، تداوم یافت تا جایی که امروز در منطقه اسماعیل‌آباد مشهد یک مسجد و یک «زینبیه» به یاد برادران شهیدم و مادرم احداث شده است.

انتهای پیام/

نظر شما