شناسهٔ خبر: 66705509 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معافیت صادرکنندگان صنایع‌دستی از پیمان‌سپاری ارزی و ارز نیمایی

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دولت صادرکنندگان صنایع‌دستی را از پیمان‌سپاری ارزی و ارز نیمایی معاف کرده است.

صاحب‌خبر -
معافیت صادرکنندگان صنایع‌دستی را از پیمان‌سپاری ارزی و ارز نیمایی
 
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مریم جلالی پس از تصویب رفع پیمان‌سپاری ارزی از سوی دولت، در نشستی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: وزارت میراث‌فرهنگی به دولت سیزدهم پیشنهاد داد تا در راستای رونق بازار صنایع‌دستی و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در کسب‌وکار بین‌المللی (صادرات) پیمان‌سپاری ارزی و تعهد الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات صنایع‌دستی حذف و میزان تعهد به بازگشت از سوی این وزارتخانه مشخص شود تا ارز حاصل از صادرات در اختیار هنرمندان و صادرکنندگان قرار گیرد. متعاقبا، دولت صادرکنندگان صنایع‌دستی را از پیمان‌سپاری ارزی و ارز نیمایی معاف کرد.
او افزود: بر اساس این بند و با حفظ قوانین صادراتی، ارز حاصل از صنایع‌دستی با نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش اعظم صنایع‌دستی با کد صفر صادر می‌شود.
جلالی تصریح کرد: در راستای سیاست رفع موانع و تدوین قوانین که در حوزه زنجیره ارزش صنایع‌دستی از طراحی تا صادرات و فروش بوده، یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونق صادرات برای رونق تولید است.
او برخی از موانع قانونی را دلیلی برای تشویق و ترغیب نشدن صادرکنندگان به صادرات صنایع‌دستی دانست و یادآور شد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای سیاست تحولی وزیر و برای تسهیل صادرات صنایع‌دستی نسبت به اصلاح قوانین صادراتی اقدام کرد.
 

نظر شما