شناسهٔ خبر: 66717433 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایش آثار موزه ملی ایران در استان‌ها به مناسبت روز جهانی موزه‌ها

۱۱ استان کشور به مناسبت روز جهانی موزه، میزبان ۱۴ نمایشگاه از میراث فرهنگی بومی خود شده اند که بطور معمول در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود. 

صاحب‌خبر -

نمایش آثار موزه ملی ایران در استان‌ها به مناسبت روز جهانی موزه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هادی میرزایی رئیس اداره کل موزه‌ها کفت: از آنجا که بسیاری از آثار موزه ملی ایران مربوط به مناطق تاریخی پهنه بزرگ ایران است امسال به مناسبت روز جهانی موزه‌ها تعدادی از آثار را به محل تاریخی خودشان برای نمایش استانی ارسال کردیم.
به گفته میرزایی، در استان آذربایجان شرقی سکه‌های ضرب تبریز، استان آذربایجان غربی جام حسنلو، در اصفهان بافته‌های نفیس، در استان قزوین «اسطرلاب» دوره سلجوقی و در استان خراسان رضوی سکه‌های ولایت عهدی امام رضا (ع) به مناسبت تقارن ولادت امام هشتم با هفته میراث فرهنگی به نمایش درآمده است‌.
رئیس اداره کل موزه‌ها افزود: همچنین در سیستان و بلوچستان مجموعه بازی‌های شهر سوخته و جیرفت، در فارس هنر تذهیب و جام خشایارشاه، در کردستان آثار سیمین زیویه و در کرمان آثار تپه یحیی، شهداد و آثار استردادی جیرفت به نمایش درآمده است.
هادی میرزایی در ادامه گفت که جام‌های عمارلو در استان گیلان و سفال‌های دوره اسلامی هم در استان مازندران به نمایش عموم درآمده است. 
 ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه ها است که در ایران به عنوان آغاز هفته بزرگداشت میراث فرهنگی نیز نامگذاری شده است.

نظر شما