شناسهٔ خبر: 66685652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آئین اختتامیه هفته هلال احمر کشور در استان آذربایجان غربی

آئین اختتامیه هفته هلال احمر کشور در استان آذربایجان غربی با حضور دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این همایش در تالار وحدت شهرستان ارومیه با حضور دکتر کولیوند و هیئت همراه، اعضای جوانان، داوطلبان، نجاتگران و کارکنان ستادی و شهرستانی استان آذربایجان غربی برگزار شد.
 
پیر حسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در این همایش گفت:در کمیته بین المللی صلیب سرخ جز ۵ کشور برتر دنیا هستیم، ما از همراهی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ماموریت‌های مختلف تشکر می‌کنیم و قدردان موضع‌گیری‌های کمیته در رابطه با غزه هستیم. این همراهی با مردم غزه خوب و ارزشمند است و نشان می‌دهد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌تواند بی‌طرفانه و موثر تصمیم‌گیری کند.
 
وی افزود:در طرح اربعین تنها دستگاهی هستیم که مسئولیت داخل کشور و خارج کشور با ماست 
 
وی گفت:در طرح اربعین سال قبل از نجف تا کربلا ۳۲ ایستگاه سلامت و ۴ بیمارستان توسط جمعیت هلال احمر ایران اداره شده و علاوه بر آن موکب‌های مردمی هم خدمات داوطلبانه خود را در این مسیر برای زائرین ارائه می‌دادند.
 
 
 رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت:هلال احمر براساس توافق با نیرو‌های مسلح، داوطلبان امدادگری را که قبل از سربازی با هلال احمر همکاری می‌کردند، به عنوان داوطلب مشمول شناخته که تحت عنوان امریه سربازی مشغول خدمت هستند.
 
 ورود خودرد‌های جدید به ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر 
 
وی افزود:با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دولت محترم و در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر بر توان امدادی این جمعیت افزوده شد. در واقع اقداماتی را که درطول دوره مدیریتی اخیر این جمعیت انجام شد، می‌توان با اقدامات صد سال گذشته در جمعیت هلال احمر مقایسه کرد. این تجهیزات به مناسبت روز هلال احمر و به مرور در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.
 
همچنین در این سفر ۱۶ خانه هلال احمر در سراسر استان، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مقاوم در برابر زلزله استان، پست سیار فرماندهی حادثه معاونت امداد و نجات، آشپزخانه سیار، تجهیزات جدید امداد و نجات مانند دوربین‌های مانیتورینگ حرارتی، مرکز استعداد یابی و کارآفرینی هلال، کودکستان غنچه‌های هلال، فیزیوتراپی هلال احمر در ماکو و محل جدید داروخانه هلال احمر افتتاح و به بهره برداری رسید.

نظر شما