شناسهٔ خبر: 66681813 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تقریبا مبلغ فساد در فوتبال ۲۰۰ میلیارد تومان است.

مبلغ فساد در فوتبال تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان است/ اشد مجازات‌ها باید در نظر گرفته شود

مبلغ فساد در فوتبال تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان است/ اشد مجازات‌ها باید در نظر گرفته شود

صاحب‌خبر -

محمد مهدی  فروردین رئیس فراکسیون ورزش درباره فساد در فوتبال اظهار کرد: در ابتدا باید اثبات شود اگر فساد اثبات شود در آن صورت نباید در برخورد با فساد  هیچ گونه ملاحظه کاری انجام شود. اینکه شما به یقین رسیدید که فساد صوزت گرفته است یقینا دستگاه‌های اجرایی با متخلفان برخورد می‌کنند. ما اگر حرفی می‌زنیم باید با واقعیت همراه باشد و نمی‌توانیم تهمتی بزنیم که بعد برخلاف آن ثابت شده باشد. در آن زمان‌هایی که اشاره کردید من در  فضای فوتبال بودم. شاید مجموعه قرارداد باشگاه ما با بازیکن تیمی که شما دارید درباره اش بحث می‌کنید برابری می‌کرد امروز این اتفاقات نمی‌افتاد. قطعا یکسری موضوعات هست که نمی‌شود از آنها فرار کرد.  

او افزود: اگر فساد در فوتبال ثابت شود نوع برخورد‌ها به صورتی باشد که فضای ورزش را اعتماد سازی کند خیلی مهم است. به طور مثال وقتی در لیگ ایتالیا،   تخلف تیم یوونتوس اثبات شد به لیگ دسته یک سقوط کرد. اگر اینجا این اتفاق بیفتد و بخواهیم ملاحظه کاری کنیم باعث بی اعتمادی مردم به تصمیم گیران حوزه ورزش به خصوص فوتبال می‌شود. این روز‌ها مردم انتظار دارند که اگر تخلف یا فسادی اثبات می‌شود برخورد‌ها علنی و آشکار باشد.  

فروردین درباره اقدامات فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد فساد در فوتبال گفت:  نقش نظارتی خود را ایفا کردیم و در اولین اقدام خود طرح سوال خود را از وزیر ورزش مطرح کردیم و مدیران مربوطه را در این مورد قطعا در زمان مشخص برای پاسخگویی دعوت می‌کنیم و این نقش ما در بعد نظارتی هست. اینکه دستگاه قضایی هم به این مسئله ورود  و  به اطلاعاتی  هم دست پیدا کرده است،   یک گام از ما جلوتر هستند. دستگاه‌های نظارتی سال‌ها هست  که درباره این موضوع کار کردند. ما معتقدیم دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی به خوبی همه ابعاد را بررسی کردند که این گونه در فضای رسانه مطرح شده است.  

رئیس فراکسیون ورزش در این مدت زمانی می‌دانند که درباره چه مبلغی صحبت می‌شود، بیان کرد: من فقط همین را می‌توانم بگویم که مبلغی که در موردش صحبت می‌شود  با بودجه یک سال حوزه انتخابی خودم   برابری می‌کند. در مورد سکه و مبلغی که مبادله شده باید مستنداتی باشد تا اظهار نظر کنیم. من حیث المجموع ابعاد پرونده فساد در فوتبال نشان می‌دهد که خیلی از عوامل در پرونده فساد نقش داشتند. از مدیران ورزشی تا افرادی که به اسم مدیر برنامه معرفی شدند و در بحث امروزی جادوگر هم در این پرونده نقش داشتند.  

فروردین درباره رقم بودجه حوزه انتخابی اش گفت: رقم بودجه یک سال حوزه انتخابی ام ۱۸۰ میلیارد تومان است. مبلغ فساد در فوتبال تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما نمی‌توانم آن را تایید تا تکذیب کنم. ما هم در حد شنیده‌ها همین رقم را شنیده ایم. اصلا رقم مبادله شده یک میلیون تومان بوده باشد. وقتی نیت غیر از مسائل فیرپلی بوده است، قطعا شدیدترین برخورد‌ها و اشد مجازات‌ها باید در نظر گرفته شود. تعارفی هم در کار نیست و اعتماد سازی است. فوتبالی که می‌تواند فضای پاکی داشته باشد  نباید به این صورت شود.  

خبرنگار: مریم طایفه

نظر شما