شناسهٔ خبر: 66640219 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه:

فرهنگ جهاد باید با هنر مزین شود

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید تاکید داشت که اگر بخواهیم از فرهنگ جهاد استفاده شود، باید آن را با ادبیات، هنر، موسیقی، انیمشین بیاراییم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از ۱۰ عنوان از تازه‌های نشر شاهد و رونمایی از متن تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «دختر قالی‌باف»، امروز در نمایشگاه کتاب برگزار شد. حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و خانواده شهید گلابعلی حسین‌زاده از حاضران این مراسم بودند.

هاشمی در این مراسم گفت: امسال نشر شاهد در نمایشگاه با ۳۰۰ عنوان کتاب حاضر شده که ۷۰ عنوان آن از تازه‌های این نشر محسوب می‌شوند. دختر قالی‌باف کتابی درباره همسر یکی از شهدا است که توسط فرزند شهید نوشته شده؛ حجت الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در بخش دیگر این مراسم گفت: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ذخیره‌هایی هستند که مثل شمش‌های طلا در بانک مرکزی نگهداری می‌شوند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم از این مجموعه ارزشمند استفاده شود، توسط نویسندگان، هنرمندان، ادیبان و شاعر‌ها انجام خواهد شد و آنها باید این شمش‌ها را به انواع زیورآلات تبدیل کنند؛ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید توضیح داد: ادبیات، هنر، موسیقی، انیمشین و ... مثل همین زیورآلات هستند و یکی از این آثار همین کتاب دختر قالی‌باف است.

موسوی‌مقدم سپس افزود: وقتی این مجموعه آثار به توشیح مقام معظم رهبری برسد، به این معنی است که آن اثر از یک ارزش معنوی و محتوایی بالاتری برخوردار است؛ چراکه ایشان آن چه می‌نویسد، به دلیل اثرگذاری محتوایی و ساختاری کتاب است.

نظر شما