شناسهٔ خبر: 66633282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفیر هند در ایران:

افزایش ترافیک کالا و رونق بندر چابهار، به زودی

سفیر هند در تهران گفت: فصل جدید همکاری‌های دهلی نو و تهران، برای استقرار تجهیزات پیشرفته در بندر چابهار و افزایش ترافیک کالا و رونق این بندر بزودی رقم خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رودرا گاوراو شرست در سفر به بندرچابهار و بازدید از زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار گفت: دهلی‌نو به تعهدات خود برای توسعه بندر راهبردی چابهار پایبند است و ۲ کشور ایران و هند بر توسعه روابط تاکید دارند و در این باره گام‌های بلندی برداشته شده است.

سفیر هند در ایران با تأکید بر اینکه هند متعهد به افزایش ظرفیت، بهره‌وری و توسعه تجهیزات بندر چابهار است، افزود: مسوولان دولت پایانه‌های بندری، تجهیزات و تأسیسات بندر شهید بهشتی را توسعه داده‌اند که این زیرساخت‌ها در صادرات و واردات کالا موثر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به فعال شدن بیش از پیش دیپلماسی حمل و نقل دریایی در دولت سیزدهم و انجام مذاکرات دریابرد با کشور‌های حاشیه خلیج فارس؛ هند و کشور‌های آسیای میانه، از افزایش علاقه‌مندی و تمایلات کشور‌های همسایه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران به‌ویژه در بندر چابهار خبر داد.

علی‌اکبر صفایی افزود: بندر چابهار نزدیکترین مسیر ترانزیتی به کشور‌های حوزه CIS و جایگاه ویژه‌ای در مبادلات با سایر کشور‌های منطقه دارد و امروز محموله‌های مختلف ترانزیتی کشور‌های همسایه توسط کشتی‌های کانتینری خط بندر چابهار به بنادر کشور هند، از طریق بندر شهید بهشتی چابهار بارگیری و ارسال می‌شوند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز از افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی خبر داد و افزود:چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب در جنوب شرقی ایران است و دروازه هند برای دسترسی به کشور‌های شمال محسوب می‌شود.

قاسم عسگری‌ نسب افزود: بندر چابهار در شمال دریای عمان و در امتداد تنگه هرمز، مسیر ترانزیتی هند برای حمل و نقل کالا به آسیای مرکزی و افغانستان است.

نظر شما