شناسهٔ خبر: 66611161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گاز رسانی به بزرگترین نیروگاه سیستان و بلوچستان

طرح‌ های گاز رسانی در سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه دولت سیزدهم در حالی شتاب گرفته که تنها در سال گذشته علاوه بر بهره‌مندی ۶ شهر و ۳۱ روستای این استان، نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به‌عنوان بزرگترین نیروگاه این خطه گاز رسانی شد.

صاحب‌خبر -

گازرسانی به بزرگترین نیروگاه سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به این استان، طرح‌های گاز رسانی در این منطقه با قوت و سرعت بیشتری در حال پیگیری و انجام است.

محمدرضا میرشکاری افزود: سال گذشته اقدامات مهمی در زمینه انجام طرح‌های گاز رسانی به شهر‌ها و روستا‌های سیستان و بلوچستان شده است و با اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، شش شهر و ۳۱ روستا گازدار و با نصب ۲۱ هزار علمک بیش از ۲۲ هزار مشترک دیگر از گازبهره‌مند شدند.

وی ادامه داد:  گاز رسانی به ۱۳ شهر دیگر بخشی از اقدامات است که توسط این شرکت و همکاری شرکت‌های گاز‌های استانی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد تحت عنوان استان معین در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال مهار تورم، رشد تولید، گفت: این شرکت برای  تحقق این مهم، گاز را به ۲۸ صنعت رسانده تا علاوه بر آن، با رونق بخشیدن به کسب و کار صنایع، نقش خود را در اشتغال‌زایی نیز به خوبی ایفا کند.

وی تاکیدکرد: بهره‌ مندی نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به عنوان بزرگترین نیروگاه سیستان و بلوچستان، برگ زرینی دیگر در کارنامه این شرکت است که با مصرفی بیش از دو میلیون مترمکعب گازطبیعی در روز، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت مایع می‌تواند زمینه کاهش آلودگی زیست‌محیطی، افزایش سیکل تعمیرات اساسی را از ۲.۵ به پنج سال و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه را به ارمغان آورد.

میرشکاری ادامه داد: هم اکنون ۱۳ شهر از مجموع ۵۵ شهر و ۱۳۰ روستا از مجموع سه هزار و ۲۸۰ روستای دارای قابلیت گاز رسانی، و ۱۷۱ صنعت و ۱۵۲ هزار و ۹۲۶ مشترک در سیستان و بلوچستان از این انرژی پاک بهره‌مند هستند.

نظر شما