شناسهٔ خبر: 66612834 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز

صاحب‌خبر -
در بازدید رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه از غرفه این نهاد در بیست و هشتمین نمایشگاه ببین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، یک توافق نامه به همراه دو تفاهم نامه در راستای تحقق شعار سال، تشریک مساعی در حمایت و گسترش بازار محصولات دانایی محور و دانش بنیان و توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی مشترک امضا شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی به همراه دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری، دکتر مسعود ابراهیمی معاون رییس و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی امروز، 22 اردیبهشت ماه از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران و غرفه جهاددانشگاهی در این نمایشگاه بازدید کردند.

جهاددانشگاهی در زمینه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کارهای بزرگی انجام داده است

دکتر مسلمی نائینی در بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: در نمایشگاه عرضه محصولات و توانمندی های نهادها و سازمان های مختلف ارایه می شود و جهاددانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد قوی، توانا و دانش بنیان که روی محصولات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کارهای بزرگی انجام داده که شاید در دیگر نهادها کمتر به آن پرداخته شده است، در این نمایشگاه حضور یافت.

وی افزود: از کارهای این نهاد که نیاز محور بوده و نیاز شدید حوزه نفتی است، می توان دکل حفاری، نشاسته حفاری و پمپ درون چاهی را نام برده که کارهای خوب و موفقی بوده است.

رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در این نمایشگاه به خوبی ظاهر شد اما باز هم می تواند با برنامه ریزی برای سال های آینده حضور قوی تر داشته باشد.

امضای توافق نامه جهاددانشگاهی و بخش خصوصی

در این نمایشگاه و در راستای تحقق شعار سال توافق نامه تامین مالی پروژه های نفتی جهاددانشگاهی بین دکتر حسن مسلمی نائینی رییس، دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و سید محمد حسینی مدیرعامل شرکت پترو گازدورسین و غلامرضا انصاری مدیرعامل شرکت پرگاسیران امضا شد.

این توافق نامه با مشارکت بخش خصوصی مبنی بر تامین مالی بخشی از پروژه های جهاددانشگاهی در دو بخش اصلی بازاریابی و تجاری سازی دانش فنی و تامین مالی یکی از پروژه های بزرگ این نهاد امضا شده است.

تفاهم نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی و پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز

تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با هدف تشریک مساعی در حمایت و گسترش بازار محصولات دانایی محور و دانش بنیان و همچنین ارایه کمک ها و خدمات مالی و پشتیبانی به مراکز نوآور و موسسات دانش بنیان امضا شد.

این تفاهم نامه بین دکتر مسعود ابراهیمی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و محمداسماعیل کفایتی رییس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز امضا شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خوزستان و منطقه آزاد اروند

همچنین به منظور توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی دو طرف و ارتقای سطح تعاملات علمی و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک، تفاهم نامه ای بین دکتر حسن محمدی مجد رییس جهاددانشگاهی خوزستان و دکتر علی زارعی مدیرعامل منطقه آزاد اروند به امضا رسید.

گفتنی است، جهاددانشگاهی در سالن 7 این نمایشگاه دستاوردهای واحدهای سازمانی علم و صنعت، خوزستان، خراسان رضوی و پژوهشکده علوم پایه کاربردی سازمان شهید بهشتی را به عنوان نماینده این نهاد در معرض دید قرار داد که این محصولات شامل پکیج پرتابل بازیافت و زیست پالایی پسماندهای نفتی، آون میکروتوریدیک، سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در کف مخازن نفتی(جت غوطه ور چرخاان)، صداگیرهای داخلی برای رگولاتورهای اکسیال ایستگاه های تقلیل فشار گاز، مته حفاری الماسه ایریال مته حفاری دندانه ای، دکل حفاری خشکی، کلاف دستگاه لوله مغزی سیار، پمپ برقی درون چاهی، سیستم برق و کنترل دکل های حفاری، پایلوت نمک زدایی از نفت خام به روش الکترواستاتیک، منبع تغذیه و شارژدهی صنعتی، سرامیک های ویژه نسوز، کربن اکتیو کروی، مواد شیمیایی پرمصرف و … است.

از جمله بازدید کنندگان این نمایشگاه می‌توان به رایزن بازرگانی عراق و سفیر ونزوئلا در تهران به همراه معاون وزیر علوم ونزوئلا اشاره کرد که با حضور در غرفه جهاددانشگاهی از توانمندی های این نهاد بازدید کردند.

نظر شما