شناسهٔ خبر: 67286320 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آسیب جدید اینستاگرام برای کاربران ۱۳ ساله

بر اساس ادعای وال‌استریت ژورنال، اینستاگرام محتواهای بزرگ‌سالانه را به نوجوانان ۱۳ ساله نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

وال‌استریت ژورنال در گزارشی تحقیقاتی با همکاری یکی از استادان دانشگاه نورت‌ایسترن متوجه شده است اینستاگرام محتوا‌های بزرگ‌سالانه را به افراد نوجوان ۱۳ ساله نشان می‌دهد، حتی اگر آنها به‌دنبال مشاهده‌ی چنین ویدیو‌هایی نباشند.

روزنامه‌نگاران وال‌استریت ژورنال حساب‌های جدیدی در اینستاگرام ساختند و سن را روی ۱۳ سال تنظیم کردند. آنها می‌گویند اینستاگرام از همان ابتدا ویدیو‌های بزرگ‌سالانه به‌نمایش درآورده است. حساب‌هایی که به تماشای محتوا‌های بزرگ‌سالانه نشستند، در ادامه ویدیو‌های بیشتری در بخش اکسپلور دریافت کردند.

ظاهرا تنها سه دقیقه پس از ایجاد حساب کاربری، نمایش محتوا‌های بزرگ‌سالانه به حساب‌هایی که سن‌شان روی ۱۳ سال تنظیم شده بود، آغاز شد. ۲۰ دقیقه پس از ساخت حساب، بخش اکسپلور پر از ویدیو‌های مشابه شده بود.

وال‌استریت ژورنال آزمایش مشابهی در تیک‌تاک و اسنپ‌چت انجام داد و متوجه شد هیچ‌یک از این دو شبکه‌ی اجتماعی، محتوا‌های بزرگ‌سالانه را برای حساب‌هایی با سن ۱۳ سال نمایش نمی‌دهند. حتی پس از جست‌و‌جوی فعالانه برای محتوا‌های بزرگ‌سالانه و فالوکردن حساب‌های منتشرکننده‌ی این نوع محتوا در تیک‌تاک و اسنپ‌چت، باز هم محتوا‌های این چنینی برای حساب‌هایی با سن ۱۳ سال نشان داده نشد.

وال‌استریت ژورنال می‌گوید کارمندان متا در گذشته مشکلات مشابهی را در اینستاگرام شناسایی کرده بودند. این وب‌سایت اسنادی داخلی را مشاهده کرده است که ادعا‌ها را تأیید می‌کنند؛ با این‌حال اینستاگرام در بیانیه‌ای به ژورنال گفته است: «آن یک آزمایشی مصنوعی بود و با نحوه‌ی استفاده‌ی نوجوانان از اینستاگرام همخوانی ندارد.»

به گفته‌ی سخنگوی اینستاگرام، این شبکه‌ی اجتماعی تلاش‌هایی انجام داده است تا میزان محتوا‌های بزرگ‌سالانه‌ای که کاربران مشاهده می‌کنند، کاهش یابد.

منبع: زومیت

نظر شما