شناسهٔ خبر: 67340476 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان برای درمان پانیک و وحشت‌زدگی

صاحب‌خبر -
در خصوص کلینیک دل آسا "وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان برای درمان پانیک و وحشت زدگی"، باید افزود که معمولا بیشتر افراد در طول زندگی خود دچار اختلال پانیک می‌شوند، این حالت که حدود چند دقیقه طول می‌کشد باعث می‌شود تا فرد به طور ناگهانی ترس و همچنین اضطراب بسیار زیادی را حس کند و در نتیجه ی این ترس و اضطراب بسیار زیاد، به شدت عرق کند و ضربان قلب او بالا رود. به طوری که احساس کند نفس کشیدن برای او سخت شده است و به قولی نمی تواند دیگر نفس بکشد.
حال ممکن است این سوال برای عده کثیری از افراد پیش آید که اختلال پانیک اصلا چه چیزی است ؟ و در چه مواقعی رخ می‌دهد ؟ در خصوص پاسخ به این سوال باید گفت؛ وقتی حملات غیر منتظره ای در نتیجه ی وحشت، برای فرد تکرار می‌شود، اختلال پانیک اتفاق می‌افتد. در واقع افرادی که مبتلا به این اختلال هستند، با ترس از این حمله زندگی می‌کنند.
 می‌توان به جرات گفت که بیشتر افراد در طول زندگی خود حدودا یک الی دو بار ممکن است این حمله وحشت زدگی را، تجربه کنند. در خصوص نشانه‌ها و همچنین تشخیص پانیک، می‌تواند علائمی به این شرح را ذکر کرد :

 ۱ / تفکر غیر منطقی و مضطرب،
 ۲ / احساس سرگیجه و سبکی سر،
 ۳ / افزایش هوشیاری برای علائم فیزیکی و خطر،
 ۴ / احساس شدید ترس، پیش بینی یا خطر،
 ۵ / گر‌ گرفتگی،
 ۶ / ترس از دیوانه شدن، از دست دادن کنترل و یا حتی مردن،
 ۷ / سوزن سوزن شدن و لرز به خصوص در دست و بازو‌ها،
 ۸ / لرزش یا لرزیدن، عرق کردن،
 ۹ / عضلات منقبض،
 ۱۰ / ضربان قلب تسریع شده،
 ۱۱ / دهان خشک،
 ۱۲ / احساس انقباض در قفسه سینه،
 ۱۳ / دوری از محیط و احساس غیر واقعی بودن،
 ۱۴ / مشکلات تنفسی مثل تنگی نفس،
 ۱۵ / ناراحتی شکمی یا حالت تهوع،
 ۱۷ / پاسخ جنگ یا فرار و....

در واقع زمانی که بدن با خطری فوری مواجه می‌شود، مغز به طور خود مختار به سیستم عصبی پاسخ می‌دهد تا پاسخ مبارزه یا پرواز را فعال نماید. بدن انسان دارای بسیاری از مواد شیمیایی همچون آدرنالین می‌باشد که باعث تغییرات فیزیولوژیکی می‌شوند. به طور مثال : تنفس و همچنین ضربان قلب سریع می‌شود سپس خون به عضلات منتقل می‌گردد تا بدن برای فرار یا مبارزه فیزیکی آماده شود. به عبارت دیگر، پانیک هنگامی رخ می‌دهد که پاسخ جنگ یا فرار آغاز می‌شود در حالی که هیچ گونه خطری در حال وقوع نیست.
 
 ممکن است فرد علائم حمله پانیک را زمانی حس کند که اصلا در موقعیتی است که ظاهرا بدون استرس و بدون ضرر است، مثل وقتی که تلویزیون تماشا می‌کند، یا حتی مثل وقتی که در حال خواب است. سوال حائز اهمیت دیگری که در این خصوص مطرح می‌شود، این است که کدام عوامل می‌توانند بدن فرد را برای فعال نمودن نامناسب پاسخ مبارزه یا فرار تحریک نمایند ؟
 در خصوص پاسخ به این سوال باید افزود که علائمی که می‌توانند بدن را برای فعال نمودن نامناسب پاسخ به مبارزه یا فرار تحریک کنند، به این شرح می‌باشند :
۱ / استرس مداوم یا مزمن ( که در واقع استرس مزمن یا مداوم باعث می‌شود بدن از سطح بالا تر از حد معمول مواد شیمیایی استرس، مثل آدرنالین را تولید نماید )،
 ۲ / استرس حاد ( که می‌توان گفت همچون تجربه یک رویداد آسیب زا می‌باشد. این نوع استرس می‌تواند به طور کاملا ناگهانی بدن فرد را مملو از مقادیر بسیار زیادی از مواد شیمیایی استرس کند،
 ۳ / هیپرونتیلاسیون معمولی ( در واقع می‌توان گفت که : هیپرونتیلاسیون معمولی باعث بهم خوردن تعادل‌های گاز خون می‌شود، چرا که دی اکسید کربن کافی در خون وجود ندارد )،
 ۴ / مصرف بیش از حد کافئین ( کافئین موجود در چای، قهوه و یا حتی دیگر نوشیدنی‌ها، یک محرک بسیاری قوی محسوب می‌شود )،
 ۵ / ورزش شدید بدنی ( ورزش شدید بدنی در برخی افراد، ممکن است واکنش‌های بسیار زیادی را ایجاد نماید )،
 ۶ / تغییر ناگهانی محیط ( مثل راه رفتن در محیطی که بسیار شلوغ است، یا حتی گرم است، و... )،
۷ / بیماری ( این احتمال وجود دارد که باعث تغییرات فیزیکی شود ).

در خصوص علل روانی حمله پانیک نیز، عبارت اند از : ۱ / عزت نفس پایین، ۲ / فقدان قاطعیت، ۳ / استرس مزمن، ۴ / فوبیا، و.... در مورد درمان حمله پانیک، باید اشاره نمود که : بسیاری از افرادی که حملات پانیک را تجربه کرده اند، به منظور آن که این حملات را دیگر تجربه نکنند و یا کاهش دهند این حملات را و به قولی به حداقل برسانند، نیاز است که با فردی مجرب و متخصص در این حوزه مشورت نمایند، و از دانش و تجربه او برخوردار شوند. در واقع، درمان حمله پانیک می‌تواند دفعات حمله پانیک و همچنین شدت آن، کاهش یابد و عملکرد فرد در زندگی بهبود یابد. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که : گزینه‌های اصلی درمان، دارو و روان درمانی می‌باشد. مجموعه روانشناسی دل آسا، با سال‌ها سابقه فعالیت موفق و درخشان در زمینه روانشناسی، آماده ارائه بهترین و تخصصی ترین خدمات به هموطنان عزیز می‌باشد. این کلینیک معتبر روانشناسی، از میان هزاران نفر از روانشناسان پایش به عمل می‌آورد و سپس بر طبق نظر کاربران و مراجعه کنندگان خود، بهترین و مجرب ترین روانشناسان را انتخاب و در وبسایت خود معرفی می‌کند. به طوری که افراد می‌توانند با خاطر آسوده، به این وبسایت مراجعه کنند و مجرب ترین و متخصص ترین روانشناسان را انتخاب نمایند.

در واقع به همین علت است که این کلینیک معتبر امروزه به عنوان بزرگ ترین مرجع معرفی بهترین روانشناسان و مشاورین در کشور، شناخته شده است. این کلینیک معروف و معتبر، با معرفی زبده ترین و مجرب ترین پزشکان و برترین کلینیک‌های روانشناسی در حوزه‌هایی همچون : مشاوره قبل از بارداری، مشاوره تحصیلی، مشاوره دوران بارداری، مشاوره پس از زایمان، مشاوره کودک و نوجوان، ناامنی، اعتیاد، مشاوره قبل از ازدواج، کنترس استرس و اضطراب، و... به مراجعه کنندگان محترم خود کمک می‌کند تا با اطلاعاتی بیش تر و دیدی وسیع تر، برای حل مشکل یا مشکلات به وجود آمده تصمیم بگیرند و سپس مرجع خود را مشخص کنند.

نظر شما