شناسهٔ خبر: 66611913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۸۲ بقعه گیلان میزبان جشن‌های کرامت

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۳۸۲ بقعه متبرکه استان میزبان جشن های دهه کرامت است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ۱۳ مراسم محوری در شهرستان‌های گیلان به مناسبت دهه کرامت با عنوان نکوداشت امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم شاخص استانی نیز با تجلیل از ۱۰۴ خادم سادات، اعضای هیئت امنا، خیران، ائمه جماعات امامزادگان و خانواده شهدا در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام تدینی ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ۸۷ بقعه متبرکه، نورافشانی در شب میلاد امام رضا (ع)، مراسم جشن و مولودی خوانی، برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن کریم، آئین غبارروبی بقاع متبرکه شاخص، قرائت زیارت امین‌الله و حضور خدام آستان قدس رضوی در امام‌زادگان از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی اظهار کرد: خادمین بقاع متبرکه در مدارس، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها حضور خواهند یافت و با اهداء گل، گرداندن پرچم بقعه و توزیع تبرکات بقاع متبرکه دهه کرامت را گرامی خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: جشن روز دختر در نخستین روز دهه کرامت با حضور دختران در بقاع متبرکه گیلان برگزار شد و جشن تکلیف نیز از برنامه‌های برجسته به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بود.

دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب» آغاز شده‌است.

نظر شما