شناسهٔ خبر: 66597439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۷۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، از برگزاری جشن‌های دهه کرامت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده ضمن تشریح برنامه‌های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده مصادف با 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه‌ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه است، تصریح کرد: همچنین تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنان در جامعه، ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف ما در اجرای این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه روز پنجم ذی‌القعده نیز روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، تصریح کرد: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان و ارتقاء جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» پنج هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پربرکت کرامت است.

حجت الاسلام احمدزاده از میزبانی بیش از 70 بقعه خراسان رضوی برای برگزاری برنامه های دهه کرامت خبر داد و گفت: در این ایام ضمن برگزاری برنامه هایی از قبیل غبارروبی امامزادگان و مزار شهدا، جشن ولادت، محافل انس با قرآن کریم، در بقاع متبرکه شاخص استان اجرای برنامه خواهند داشت.

وی بیان کرد: همایش استانی ستارگان کرامت و تجلیل از برگزیدگان در بقعه متبرکه امام زاده سید محمد(ع) کاشمر روز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه و همایش های شهرستانی در 24 بقعه استان در ایام دهه کرامت برگزار می شود؛ همچنین جشن شب و روز ولادت حضرت معصومه (ص) و برگزاری جشن شب و روز ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم جشن تکلیف در 10 بقعه متبرکه در طول دهه کرامت و فضاسازی و تبلیغات محیطی و قرائت زیارت امین الله و برگزاری محفل انس با قران از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

انتهای پیام/282

برچسب‌ها:

نظر شما