شناسهٔ خبر: 66598636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۲۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه اصفهان در حال اجراست

اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان از اجرای ۲۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت «دهه کرامت» در بقاع متبرکه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ولی الله روان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامه‌های ویژه این دهه، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در بقاع شاخص استان است.
وی اظهار داشت: استان اصفهان ۷۱۳ بقعه دارد که از این تعداد ۱۴ بقعه شاخص ملی و کشوری بوده، ۳۵ بقعه دیگر در سطح ۲ و مابقی در سطح استانی است.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: همچنین با توجه به اینکه پنجم ذی‌القعده برابر با ۲۵ اردیبهشت «روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» است، برنامه‌های شاد مذهبی برای تکریم امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در این مکان‌ها برگزار می شود.
وی یادآور شد: روز تکریم امامزادگان، فرصت مغتنمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول اکرم(ص)است که بطور ویژه در ۴۹ بقعه شاخص استانی و کشوری، برنامه‌های متنوع از جمله سخنرانی و مداحی اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام روان افزود: ویژه برنامه‌ای در بقاع شاخص مانند حرم زینبیه(س) امشب(شنبه) برگزار که از رسانه ملی و شبکه‌های ۲، سه، افق و پویا بصورت زنده پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها از مسؤولان شهری و استانی دعوت شده است، گفت: تجلیل و تکریم خادمان، ترویج مشارکت در رسیدگی به امور بقاع، راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی، حضور خادمان در مدارس و بیمارستان‌ها، توزیع تجهیزات، اجرای برنامه‌های اختصاصی برای اقشار نوجوان، جوان، بانوان و اصناف و غبار روبی بقاع از دیگر برنامه‌های شاخص دهه کرامت خواهد بود.
حجت‌الاسلام روان، برگزاری برنامه‌های مشترک با خُدام آستان قدس رضوی و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ زیارت در بقاع مُتبرکه گفت: در این دهه تعامل دوسویه بین نهادها و جذب گروه‌های مردمی با هدف افزایش مشارکت آنان در مدیریت و عمران بقاع مورد توجه است.
به گزارش ایرنا، برنامه‌های دهه کرامت از اول ذی‌القعده برابر با ۳۱ اردیبهشت همزمان با میلاد زادروز حضرت معصومه(س) خواهر امام رضا (ع) آغاز می‌شود و تا ۱۰ خرداد سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه می‌یابد.
در استان اصفهان ۷۱۳ امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد.

نظر شما