شناسهٔ خبر: 67361878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه تیران و کرون:

یکصد برنامه همزمان با عیدغدیر در تیران برگزار می‌شود

امام جمعه تیران و کرون گفت: همزمان با عید غدیرخم، یکصد برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مذهبی در این شهرستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین رشیدیان در گفت‌وگو با ایمنا به برنامه‌های دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیرخم اشاره و اظهارکرد: یکصد عنوان برنامه همزمان با این مناسبت مهم در بخش‌های روستایی و شهری تیران و کرون با محوریت مردم و تشکل‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد غدیر با حضور دستگاه‌های اداری و نهادهای متولی در این حوزه تشکیل و محوریت برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مردمی در نقاط مختلف شهرستان بود.

امام جمعه تیران‌وکرون ادامه داد: جشن‌های محله‌ای در سطح شهرستان فعال و مردم به صورت خودجوش این برنامه را برای بزرگداشت عید سعید غدیرخم انجام دادند.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی خاص گفت: شب شعر، آئین افتتاحیه اوقات فراغت مدارس، همایش ورزشی، موکب‌های ولایت، جشن ولایت علوی، خطبه خوانی غدیر، نقاشی غدیر کودکان و کاروان شادی از جمله مهمترین برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه و مساجد میزبان بخش عمده‌ای از برنامه‌های عید غدیرخم در تیران و کرون هستند که از یک هفته گذشته آغاز و تا یک روز بعد از عید غدیر و همچنین روز مباهله ادامه دارد.

امام جمعه تیران‌وکرون اضافه کرد: روز عید غدیرخم دعای ندبه به صورت متمرکز در مسجد الغدیر تیران انجام شد و محوریت جشن‌ها در محل آستان مقدس امامزادگان بود.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه همایش شعر غدیر امسال برای نخستین بار اجرا شد، خاطرنشان‌کرد: این برنامه با حضور شعرای تیران، نجف آباد و خمینی شهر در محل آستان امامزاده احمد (ع) تیران به همت متولیان این مرکز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.

وی اطعام غدیر را یکی از برنامه‌های شاخص این مناسبت اعلام کرد و یادآورشد: بیش از ۱۰ پرس غذا در بین مردم در این مناسبت توزیع می‌شود.

امام جمعه تیران‌وکرون با بیان اینکه محوریت بخش عمده برنامه‌ها با تشکل‌های فرهنگی بود، اذعان داشت: دستگاه‌های دولتی از تعدادی برنامه‌های مردمی حمایت کردند و هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و انتقال پیام غدیر است.

نظر شما