شناسهٔ خبر: 67355560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات ایران؛

دولت الکترونیک وابسته به مخابرات قوی است

سید نوید ساداتی

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه همه چیز دولت الکترونیک وابسته به مخابرات قوی است، گفت: امروز تمام شبکه‌های مجازی و پیام‌رسانان داخلی، ارتباطات و همه وسایل ارتباطی وابسته به زیرساخت‌های مخابراتی است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار کرد: کسب رتبه اول منطقه در حوزه مخابرات براساس افق ترسیم شده مدنظر ماست؛ امروز تمام شبکه‌های مجازی و پیام‌رسانان داخلی، ارتباطات و همه وسایل ارتباطی وابسته به زیرساخت‌های مخابراتی است.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: اگر ما بخواهیم تبلیغاتی در حوزه دینی و فرهنگی خودمان داشته باشیم باید از مدرن‌ترین وسایل ارتباطی استفاده شود که آن هم وابسته به این است که زیرساخت مخابراتی‌ آن درست شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: دولت الکترونیک که شعارش را می‌دهیم همه چیزش بسته به مخابرات قوی است، پس باید زیرساختش حتی در روستا وجود داشته باشد؛ جامعه بدون کاغذ باید داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود تحریم‌ها و غلبه بر آن یادآور شد: می‌توانیم استعدادهای درونی را فعال کنیم تا بدون نیاز به دیگر کشورها در زمینه مخابرات، دانش بنیان‌ها و امثال آن ارتقا یابیم.

وی ضمن اشاره به جمعیت شناور چند ده میلیون نفری مازندران در سال مسافر، تاکید کرد: این یک فرصت است که باید از آن، کسب درآمد شود. ما در استفاده از فرصت‌ها ضعیف هستیم، مثلا در بحث اقتصاد دریامحور یا از بستر سواحل ۶۰ متری که آزاد شده، چه استفاده‌ای شده است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: اینکه یک پیام‌رسان خارجی با فیلتر در درون کشور باز می‌شود یک دهن‌کجی به نظام است، اینجا با چندصدایی و چندنگاهی در مدیریت فضای مجازی مواجه هستیم، در حالی که این فضا رها نیست، باید ضابطه‌مند باشد و سیاست باید اعمال شود.

این مسئول با اشاره به تیم‌ها و گروه‌های فرهنگی و جهادی طلاب که با فضای مجازی آشنا هستند خاطرنشان کرد: می‌توانیم این قشر را بسیج کنیم تا چگونگی استفاده از این بستر به‌وسیله سربازان حوزه فناوری تبیین و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در یک جنگ الکترونیکی، فناوری، جاسوسی و فناوری هستیم، گفت: اگر ضعیف باشیم از پس آن‌ها برنمی‌آییم از این رو نهادها باید بالاترین امکانات ارتباطی و زیرساخت‌های قوی برخوردار باشند تا از نفوذ اجانب در حوزه مخابرات که زیرساخت است جلوگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما