شناسهٔ خبر: 66605892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خرید بیش از ۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: تا کنون ۳۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

خرید بیش از ۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رضا تنگستانی مکان بیان کرد: برداشت گندم از اواسط فروردین از ۱۵۸ هزار تن اراضی آبی و دیم استان بوشهر آغاز شده و تا کنون کشاورزان استان ۳۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول مازاد بر مصرف خود را تحویل انبار‌ها و مراکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی استان داده‌اند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه تولید گندم امسال نسبت‌به سال گذشته، گفت: به علت خشکسالی، محصول ۸۵ هزار هکتار اراضی گندم دیم ۱۰۰ درصد خسارت دیده و قابل برداشت نیست.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به تعیین ۱۳ مرکز برای خرید و تحویل محصول گندم‌کاران استان بوشهر یادآور شد: دو انبار ملکی اداره کل غله، سه انبار کارخانه آرد در دشتستان و دشتی و هشت انبار تعاون روستایی در دیگر نقاط استان بوشهر برای تحویل گندم برداشت شده کشاورزان تعیین شده است.

به گفته وی خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر تا مرداد ادامه دارد.

تنگستانی مکان بیان کرد: گندم‌کارانی که محصول گندم خود را تا کنون تحویل انبار‌ها داده‌اند سه‌هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال طلب دارند که پرداخت مطالبات کشاورزان به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سال زراعی گذشته ۱۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان با کاهش ۷۰درصدی به ۴۰ هزار تن برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر یادآور شد: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که از طریق تولیدات داخلی، استان‌های دیگر و یا واردات تامین می‌شود.

نظر شما