شناسهٔ خبر: 66963642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشاورزان بوشهری ۴۳ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: از آغاز برداشت گندم تا کنون کشاورزان استان۴۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را تحویل مراکز خرید و انبار‌ها در سراسر استان داده‌اند.

صاحب‌خبر -

کشاورزان بوشهری ۴۳ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رضا تنگستانی‌مکان با اشاره به این‌که برداشت و خرید گندم در استان بوشهر از نیمه فروردین آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد، افزود: ۱۳ مرکز برای تحویل گندم کشاورزان استان بوشهر تعیین شده است.

وی ادامه داد: ۲ مرکز اداره کل غله، ۳ انبار کارخانه آرد در دشتستان و دشتی و ۸ انبار تعاون روستایی به‌عنوان مباشر خرید در نقاط مختلف استان بوشهر برای تحویل محصول گندم‌کاران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر میزان خرید محصول گندم از کشاورزان استان بوشهر را تا کنون ۴۳ هزار اعلام و اضافه کرد: در مرحله نخست ۱۷۲ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر پرداخت شد و مرحله دوم نیز به‌زودی به حساب آنان واریز می‌شود.

وی قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: قیمت خرید گندم دوروم نیز ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

تنگستانی‌مکان نیاز سالانه گندم مصرفی استان را ۱۳۰ هزار تن عنوان و اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش باران در فصل زراعی جاری و پیش‌بینی کاهش ۷۰ درصدی برداشت گندم نسبت‌به سال قبل، نیاز گندم استان از طریق دیگر استان‌ها و یا واردات تامین خواهد شد.

نظر شما