شناسهٔ خبر: 67728413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه سبزوار:‌ همه باید پشتیبان رییس جمهور منتخب باشند

سبزوار- ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت:‌ همه باید دست به دست هم داده و از رییس جمهور منتخب پشتیبانی کنند تا وی بتواند با تشکیل دولتی قوی و کارآمد، مشکلات مردم را حل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار اظهار کرد:‌ در نظام اسلامی کسب قدرت هدف نیست، از این رو جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت های سیاسی داشته و بدانند که قدرت در نظام اسلامی، عاملی برای رسیدن به مناصب و موقعیت های منزلتی و اقتصادی نیست.

وی تاکید کرد:‌ در نظام اسلامی قدرت وسیله ای برای خدمتگزاری به مردم است و اگر چنین نگاه و تفکری حاکم شود، شکست و پیروزی در انتخابات چندان جایگاه و معنای عمیقی نخواهد داشت و کسی که رای کمتری از مردم گرفته است هم دیگر خود را شکست خورده نمی داند و کمک به دولت منتخب و مستقر را وظیفه خود خواهد دانست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اصولا فلسفه وجودی حکومت دینی و حاکمیت اسلامی، برقراری عدالت، خدمتگزاری به مردم و به ویژه محرومان است تا آحاد جامعه اسلامی از رفاه نسبی و حداقلی برخوردار شوند.

آیت الله مقیسه با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب رهبری، افزود:‌ رهبر معظم انقلاب در این بیانیه بر این امر تاکید کرده اند که دل های مسوولان باید به طور دایم برای رفع محرومیت های مردم بتپد و از شکاف های عمیق طبقاتی به شدت بیمناک باشند.

وی تاکید کرد:‌ فراهم شدن بستر لازم برای خدمت به مردم در گرو وحدت و همدلی است و در سایه اختلاف، کارها به پیش نخواهد رفت و باید قوای سه گانه کشور برای رسیدن جامعه به تعالی همکاری کنند.

امام جمعه سبزوار در بخشی از خطبه های نماز جمعه بر ضرورت پرداخت مطالبات گندمکاران تاکید کرد و گفت:‌ قشر خدوم کشاورز در سرمای زمستان و گرمای تابستان برای رفع نیازهای جامعه تلاش می کند و نباید در دریافت مطالبات خود معطل بماند.

آیت الله مقیسه افزود:‌ دولتمردان توجه کنند برخی کشاورزان که مدتها است گندم خود را تحویل دولت داده اند، نباید در این شرایط سخت اقتصادی و با وجود بدهکاری هایی که دارند، برای گرفتن پول محصول خود سرگردان باشند و ضروری است مسوولان و نمایندگان منطقه در مجلس برای تسویه مطالبات آنان، به صورت جدی پیگیر باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار با اشاره به گرمای هوا و افزایش مصرف آب و برق، گفت:‌ البته که اسراف حرام است و مردم باید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا دیگر هموطنان ما در مناطق گرمسیری با مشکل قطعی ّآب و برق مواجه نشوند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما