شناسهٔ خبر: 67729852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مردم گرفتار تله‌های سیاسی نشوند

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مردم و سیاستمداران توجه کنند که در دام‌های حاشیه‌ای گرفتار نشوند زیرا اینها دام‌های سیاسی است و امروز زمانی است که همه باید از رئیس جمهور منتخب حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه امامان معصوم (ع) مدیران کاروان بشریت هستند، اظهار کرد: مردم باید برای ائمه معصومین (ع) زینت باشند.

مدرسی با اشاره به برگزاری مراسم ۱۳ محرم در یزد افزود: برگزاری مراسم عزاداری ۱۳ محرم به جلوداری و میزبانی روحانیون از جمله مراسم‌هایی است که از حدود ۱۰۰ سال گذشته تاکنون در یزد برگزار می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه عزاداری‌های محرم هر ساله نمادی از حدیث غیبی «شهادت سید الشهدا (ع) حرارتی را در دل‌ها ایجاد می‌کند که سرد شدنی نیست» است، گفت: این حرارت و گرمی را هر ساله و به صورت گسترده در میان مردم کشور شاهد هستیم و گستردگی و عمق این عزاداری‌ها نیز به سراسر جهان کشیده شده است.

تعظیم شعائر حسینی از وظایف مسلمانان است

وی افزود: یکی از وظایف مسلمانان تعظیم شعائر حسینی است، که یکی از روش‌های آن نیز برگزاری عزاداری‌های حسینی است.

مدرسی با اشاره به سالگرد تأسیس نماز جمعه در کشور بیان کرد: نماز جمعه یکی از شعائر اسلامی و سنگر مستحکم اسلام در برابر کفر و شرک و نفاق است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه نمازجمعه تنها نمازی است که نام آن به صراحت در قرآن آمده است، گفت: بیان نام نماز جمعه به صراحت و در قرآن کریم بیانگر اهمیت جایگاه نماز جمعه در دین اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه راهبرد اصلی امام سجاد (ع) در راستای رسیدن به هدف خود پس از واقعه کربلا بیان کرد: معرفی اهل بیت (ع) در قالب ادعیه، تربیت نیرو در قالب خرید بردگان آزاد کردن آنها پس از تربیت و برملا کردن ماهیت بنی امیه در قالب برپایی مراسم عزداری از جمله راهبردهای اصلی امام سجاد (ع) برای تبین دین و وااقعه کربلا بود.

لزوم بهبود شرایط آب و برق در یزد

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرم‌تر شدن هوا در استان یزد و وضعیت آب و برق نامناسب در این استان بیان کرد: مردم استان یزد در این زمینه پیش از دولت شهید رئیسی گرفتاری‌های فروانی داشتند و در دولت شهید رئیسی قطعی برق و آب در این استان بسیار کاهش یافت.

وی ادامه داد: امید است این مشلات موجود در حوزه آب و برق بهبود یابد و حضور مردم در صحنه و رعایت مصرف بهینه آب و انرژی در این حوزه به بهبود این شرایط سرعت بخشند.

م ردم اسیر تله‌های سیاسی نشوند

امام جمعه بخش مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث صورت گرفته در رسانه‌ها از سوی برخی از هواداران رئیس جمهور منتخب بیان کرد: امروز دیگر زمان اینگونه صحبت‌ها نیست و چه حامیان رئیس جمهور منتخب و چه منتقدان ایشان نباید اجازه دهند که حاشیه‌سازی‌های سیاسی در فضای مجازی و یا رسانه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: مردم و سیاستمداران باید توجه کنند که در دام‌های حاشیه‌ای گرفتار نشوند، چراکه این‌ها دام‌های سیاسی است و امروز زمانی است که همه مردم باید از رئیس جمهور منتخب حمایت کنند و با هوشیاری گرفتار تله‌های سیاسی نشوند.

مدرسی تصریح کرد: نباید با تحریک افکار عمومی مردم را دچار تله سیاسی کرد، سیاستمداران باید به قانون اساسی و مذهب حق جعفری و اثنی عشری ملتزم باشند و مردم را در بازی‌های سیاسی مشغول نکنند.

نظر شما