شناسهٔ خبر: 67729866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه سنندج:

مسئولان پاسخگوی بیکاری جوانان کردستان باشند

امام جمعه سنندج، بیکاری و اشتغال را مهمترین مشکل جوانان کردستان ذکر کرد و گفت که مسئولان باید پاسخگوی نیاز جوانان باشند.

صاحب‌خبر -

 ماموستا فایق رستمی، امروز جمعه (۲۹ تیر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: پاسخگویی به مراجعات و مکاتبات مردم توسط مسئولان موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود امروز متاسفانه برخی مسئولان در این زمینه کم‌کاری می‌کنند که باید بدانند فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

 وی بر آینده‌نگری به عنوان اصل مهم در جامعه بشریت تاکید و تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌های مسئولان است.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه کسی که مسئولیت را می‌پذیرد باید خود را در قبال جامعه مسئول بداند، تصریح کرد: پاسخگویی به مردم از دیگر مؤلفه‌های مسئولان در جامعه اسلامی است در این راستا برخی از مسئولان واقعا پاسخگو نیستند.

وی در ادامه، کردستان را به لحاظ مختلف دارای سرمایه‌های بزرگی دانست و گفت: با وجود تمام این ظرفیت‌ها در محرومیت به سر می‌بریم و این نشان می‌دهد آنگونه که باید از ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی افزود: باید با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مختلف که در سطح استان در حوزه معادن، صنایع، گردشگری، کشاورزی و غیره داریم زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار فراهم شود.

وی اضافه کرد: نبود اشتغال برای جوانان به ویژه قشر تحصیلکرده از مشکلات جدی در جامعه است مسئولان باید فکر اساسی در این راستا بکنند در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی جدی از سوی متولیان امر هستیم.

انتهای پیام 

نظر شما