شناسهٔ خبر: 66597824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گاردین: اسراییل با سونامی دیپلماتیک مواجه است

صاحب‌خبر -
گاردین: اسراییل با سونامی دیپلماتیک مواجه است
خبرگزاری آریا - نشریه "گاردین" تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و تشدید خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری علیه فلسطینیان را دلیل خشم جامعه جهانی و شکل‌گیری "سونامی دیپلماتیک" علیه صهیونیست‌ها توصیف کرده است.

روزنامه انگلیسی "گاردین" با انتشار مقاله‌ای از "سونامی دیپلماتیکی" گزارش داده که رژیم صهیونیستی در نتیجه شدت حملاتش در جنگ غزه و تشدید خشونت‌های بی‌سابقه شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری، با آن در چند جبهه مواجه شده است.
این روزنامه تحریم‌های پایتخت‌های اروپایی علیه نهادها و شخصیت‌های صهیونیست را نمود انزوای جهانی این رژیم خوانده و یادآور شده است: در زمانی‌که آمریکا اعلام کرده به دلیل اصرار "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انجام عملیات جنگی علیه رفح، ارسال یک محموله مهمات سنگین به رژیم اشغالگر را متوقف کرده است ایرلند و اسپانیا اعلام کردند که به پذیرش رسمی دولت فلسطین متعهد هستند.
از سوی دیگر، در اروپا فشارها برای تحریم کالاها و محصولات تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشتر شده است و از سوی دیگر، ترکیه اعلام کرده که روابط تجاری خود با تل‌آویو را کاملا قطع می‌کند.
در آمریکای جنوبی نیز، رژیم اسرائیل شاهد قطع روابط دیپلماتیک مجموعه‌ای از کشورها و یا اقدام آنها به کاهش سطح تماس‌ها مواجه شده است. به گزارش گاردین، کلمبیا پس از بولیوی، دومین کشور در آمریکای جنوبی است که روابط خود با این رژیم اشغالگر را قطع کرده است.
در عین حال، دادگاه کیفری بین‌المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله شخص نخست‌وزیر، نتانیاهو در ارتباط با جنایات صورت‌گرفته در باریکه غزه است.
حمله ارتش صهیونیستی به غزه باعث شد که دادگاه بین‌المللی دادگستری، دادگاهی جداگانه در لاهه برای بررسی اتهامات نسل‌کشی رژیم اسرائیل تشکیل شد .
این روزنامه انگلیسی متذکر شده است که به‌‌رغم خوش‌باوری مقامات اسرائیلی در ارتباط با تخفیف فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم، این فشارها و تحریم‌ها عواقب جدی برای تل‌آویو به همراه دارد که به دلیل جنگ با مشکلات اقتصادی مواجه شده است.
این تحولات در عرصه دیپلماتیک در حالی رخ می‌دهد که دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نیز شاهد خیزش علیه رژیم اسرائیل به دلیل جنگ ویرانگرش علیه غزه و کشتار ساکنان این باریکه هستند. معترضان خواستار پایان دادن به ماشین کشتار رژیم اسراییل و محکومیت آن از سوی جامعه جهانی هستند.

نظر شما