شناسهٔ خبر: 67321007 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله نیروهای مقاومت یمن و عراق به پنج کشتی در حیفا

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: در عملیات نظامی نخست، چهار کشتی در بندر «حیفا» و در عملیات دوم، یک کشتی (شورتورن اکسپرس) در دریای مدیترانه که در راه بندر «حیفا» بود، هدف قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در خصوص دو عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی عراق در شبکه اجتماعی «اکس» اعلام کرد: این عملیات پاسخ به ظلم به مردم فلسطین و جنایت‌هایی است که علیه برادرانمان در نوار غزه صورت گرفته است.

<div id="video-display-embed-code_11241812"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266070/11241812?width=600&height=350"></script></div>

در عملیات نظامی نخست، چهار کشتی در بندر «حیفا» و در عملیات دوم، یک کشتی (شورتورن اکسپرس) در دریای مدیترانه که در راه بندر «حیفا» بود، هدف قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های مسلح یمن در کنار مقاومت اسلامی عراق، دو عملیات نظامی مشترک به شرح زیر به اجرا درآوردند:

در نخستین عملیات چهار کشتی در بندر حیفا با استفاده از شماری پهپاد، هدف قرار گرفت که دو کشتی حامل سیمان بودند و دو کشتی دیگر از کشتی‌های باربری عمومی متعلق به شرکت‌هایی بودند که ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده بودند. 

در عملیات دیگر، کشتی «شورتورن اکسپرس» در دریای مدیترانه در حالی که به سمت بندر حیفا در حرکت بود، با استفاده از شماری پهپاد هدف قرار گرفت.

هر دو عملیات با موفقیت به هدف‌های خود دست یافتند و حمله‌ها دقیق و مستقیم بود.

نیرو‌های مسلح یمن تا پایان تجاوزگری و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به عملیات نظامی مشترک خود با مقاومت اسلامی عراق در حمایت و همبستگی با مردم فلسطین ادامه خواهند داد.

نظر شما