شناسهٔ خبر: 66589779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گاردین: اسرائیل با سونامی دیپلماتیک مواجه است

تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش حملات شهرک‌نشینان به کرانه باختری این رژیم را در سطح بین‌المللی در انزوا قرار داده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه انگلیسی گاردین با «سونامی دیپلماتیک» توصیف کردن شرایطی که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است نوشت که این رژیم به دلیل جنگی که علیه غزه در چندین جبهه به راه انداخته است و تشدید بی‌سابقه حملات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها در کرانه باختری، با انزوا روبرو است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه به بررسی این انزوای جهانی پرداخته و در همین راستا به صحبت‌ها در مورد اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای اروپایی که شامل سازمان‌ها و افراد صهیونیستی می‌شود، اشاره کرد. یکی از این تحریم‌های اتحادیه اروپا به دوست نزدیک ایتمار به گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی باز می‌گردد.

گاردین اظهار داشت در زمانی که آمریکا اعلام کرد به دلیل اصرار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگران برای ادامه حمله به رفح، یک محموله مهمات سنگین به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است، ایرلند و اسپانیا اعلام کردند آنها متعهد به به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین هستند.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد فشار‌ها در اروپا برای اعمال ممنوعیت تجاری بر محصولاتی که در شهرک‌های صهیونیست‌نشین فلسطین تولید می‌شود از سویی دیگر افزایش یافته است و ترکیه پیش از این ممنوعیت تجارت کامل با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

در آمریکای جنوبی، رژیم صهیونیستی نیز شاهد قطع روابط دیپلماتیک گروهی از کشور‌ها یا کاهش سطح ارتباطات بود، زیرا بر اساس گزارش گاردین، کلمبیا پس از بولیوی دومین کشور در آمریکای جنوبی بود که روابط خود را قطع کرد.

در عین حال، این رژیم توسط دادگاه کیفری بین‌المللی واقع در شهر لاهه هلند تحت بازجویی قرار دارد و بنا بر گزارش‌ها، دادگاه کیفری بین‌المللی در حال بررسی صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی است. در همین زمان در دیوان بین‌المللی دادگستری، بالاترین دادگاه سازمان ملل، شکایت از نسل‌کشی و تحریک به ارتکاب آن توسط آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در حال بررسی است.

روزنامه انگلیسی گاردین به این نتیجه رسید که علیرغم سخنان مقامات صهیونیست در مورد خوش بینی در برابر فشار‌های بین المللی، این فشار‌ها عواقب جدی برای این رژیم به همراه دارد که به دلیل جنگ با مشکلات اقتصادی مواجه و رتبه تجاری آن کاهش یافته است.

وکلای دولتی در چندین کشور در حال بررسی این موضوع هستند که آیا باید دور جدیدی از تحریم‌ها علیه نهاد‌های شهرک‌سازی کلیدی مانند شورای منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم وجود داشته باشد یا خیر.

این در حالی است که دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی شاهد قیام‌هایی علیه اقدامات اشغالگران صهیونیست در غزه و کشتار غیرنظامیان توسط صهیونیست‌ها و خواستار پایان دادن به ماشین جنگی و محکومیت بین‌المللی تجاوز این رژیم هستند.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما