شناسهٔ خبر: 66563678 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها

جشن‌های دهه کرامت، صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت) با آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر در شبستان امام خمینی در حرم بانوی کرامت آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم جشن‌های دهه کرامت با آیین خطبه‌خوانی خادمان و زائران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در شبستان امام خمینی (ره) قم آغاز شد.

در این مراسم آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در سخنانی با خیر مقدم حضور مهمانان و مدعوان در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه (س) بانویی است که تالی تلو معصوم و گنجینه الهی است و سرزمین قم با حضور ایشان حیات طیبه پیدا کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: این بانوی بزرگوار با تولد خود قلب آل الله را سرشار از شادی و سرور کردند و امام هشتم دارای خواهری شدند که سال‌ها قبل جد بزرگوارشان امام صادق (ع) ولادت، وفات، محل دفن و ثواب زیارت ایشان را ذکر کردند.

وی گفت: این بانو در سایه تربیت معنوی پدر، مادر و برادر گرامی شان مقامات عالی قرب الی الله را طی کردند تا جایی که گفته اند در میان خواهران و برادران خود بعد از امام هشتم کسی هم تراز این بانو نبوده است.

آیت الله سعیدی با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم به ویژه حجت الاسلام والمسلمن محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معطم رهبری گفت: همزمان شدن ورود رییس جمهور به شهر قم با آغاز دهه کرامت را گرامی می‌داریم و امیدواریم سفر پر خیر و برکتی در دهه کرامت داشته باشند.

دهه کرامت از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

نظر شما