شناسهٔ خبر: 66559950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد

 معاون امور میوه ­های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور زیر کشت سیب درختی است که سالانه سه تا چهار میلیون محصول از این باغات برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نبی هداوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید هیات تجاری و اداری عراقی از واحد سورت و بسته بندی میوه در روستای زینالو ارومیه، افزود: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران از استان‌های عمده تولید سیب درختی در کشور هستند که آذربایجان غربی استان پیشرو در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران از کم رقیب‌ترین و مهم‌ترین صادر کنندگان سیب به کشور عراق است ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی درصدد توسعه صادرات به این کشور و آشنایی آنان با دیگر پتاسیل‌های بخش کشاورزی کشور است.
معاون امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در راستای گسترش همکاری‌های فنی و تجاری بین دو کشور عراق و ایران و با توجه به اینکه ایران از صادر کنندگان عمده سیب درختی به عراق است بنا شد تا این هیات به کشور سفر کرده و از باغ‌های سیب، سردخانه‌های نگهداری، واحد‌های سورت و بسته بندی و در کل زنجیره سیب در کشور بازدید کنند.
وی اضافه کرد: روز گذشته این هیات از شهرستان دماوند و آذربایجان شرقی بازدید کردند و، چون بیشترین سطح زیر کشت میوه سیب در این استان است، امروز از باغ‌های سیب، سردخانه‌های نگهداری، ظرفیت فراوری محصولات و زنجیره‌های آن بازدید می‌شود و این بازدید‌ها زمینه ساز انعقاد تفاهم نامه‌ای همه جانبه می‌شود که قرار است بین وزرای کشاورزی ایران و عراق منعقد شود.
لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین محصولات باغبانی سیب درختی است و سالانه بیش از چهار میلیون تن سیب در کشور تولید می‌شود، آذربایجان غربی حدود ۳۰ درصد سیب درختی کشور را تولید می‌کند.

نظر شما