شناسهٔ خبر: 66537927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز کشت سیب زمینی در ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی چالدران

کشت سیب زمینی درنخستین در ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی چالدران، قطب تولید سیب زمینی استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   کشت این محصول از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و به مدت ۱ ماه ادامه می‌یابد و برداشت محصول نیز از اواسط مهر ماه آغاز می‌شود.

 احمدی مدیر جهاد کشاورزی چالدران فت:  بر اساس الگوی کشتی که از استان ابلاغ شده است امسال در ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی چالدران محصول سیب زمینی کشت می‌شود که پیش بینی می‌شود ۲۶ هزار تن محصول سیب زمینی برداشت شود.

 اسماعیل زاده مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی چالدران گفت:  بیش از ۱۰ رقم سیب زمینی در چالدران کشت می‌شود و امسال در حمایت از سیب زمینی کاران منطقه انواع کود‌های یارانه‌ای در اخیتار سیب زمینی کاران منطقه قرار داده شده است.

  داشتن آب و هوای مساعد و مناسب و زمین‌های حاصل خیز باعث شده چالدران به عنوان قطب تولید سیب زمینی در استان باشد بطوریکه بیشترین محصول سیب زمینی استان در چالدران تولید می‌شود.

  احمدی مدیر جهاد کشاورزی چالدران  گفت:  با توجه به سطح زیر کشت این محصول در استان به مساحت ۱ هزار ۵۰۰ هکتار با توجه به آب و هوای خاص منطقه بیش از ۵۰ درصد این محصول در چالدران تولید می‌شود.

ملک فر مسئول واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چالدران گفت: در راستای حمایت ازسیب زمینی کاران منطقه و افزایش ضریب مکانیزاسیون چالدران امسال ۸۵ نفر از متقاضیان جهت اخذ تسهیلات مکانیزاسیون به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۳۵ نفر به میزان ۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر در چالدران در زمینه تولید سیب زمینی مشغول فعالیت هستند.

 

<div id="video-display-embed-code_11086518"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4227206/11086518?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما